SPI bus mellem 5V og 3.6V componenter ???

Heysa,

Jeg har en PIC18F8720 som køre 5V, og jeg skal ha forbindelse over til et MMC card som skal ha mellem 2.7 og 3.6V via SPI bussen... men hvordan forbinder jeg dem sammen nemmest ??? uden at brænde MMC kortet af ???

VH Lars Molnit

Reply to
Moller

Hey.. tjek noget af dette her :

Hvad med en modstand fra uc til en zenerdiode der går til stel, som lige har en højere spænding end du putter på mmc kortet... ellers skal zener dioden vel have en modstand på hver side... indgangene er jo sikkert højimpedans så der går jo ingen strøm og derved ikke et tab der hvor det ikke er nødvendigt ?? vel tro det duer.. men er ikke sikker..

har du et datablad på de kort ??

-- Mvh Kasper

Reply to
Kasper

"Kasper" skrev i en meddelelse news:3f1bcfe7$0$5148$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

kanon side :) den vil jeg gemme, da jeg nok ramler ind i det problem :)

Fandt selv denne side

... og da det er kortne fra Atmel jeg skal bruge passer det jo fint :)

Yepsen :)

fra Atmel, men de understøtter kun SPI mode, men så længe det er til MPU'en så er det ikke så vigtigt for mig :)

Men nu for vi af se, jeg for et kort i morgen, og soklen kommer i dag :) og jeg har alt det andet klar :) så det blir spændene om hvor let det er at få liv i dem :)

VH Lars Molnit

til

Reply to
Moller

Hey...

ser lige de har sepperat In og UD Data

Troede det var 1 line ligesom i2c.. mok mig der rodede lidt rundt i standarterene...

Men er det så ikke bare bruge en buffer med open collector... eller emitter.. (ved ikke lige om den invertere hvis man tager det på collectoreren når det er en buffer ??)

og så kan man jo selv bestemme hvilken spænding signalet ud skal have....

-- Mvh Kasper

:)

det

Atmel,

:)

at

hvordan

Reply to
Kasper

Hej Lars

Hvis de må inverteres kan det gøres let sådan: +----O +"3V" | [R] | +----O 3V-indgang | b |/ c

5V-udg. O--[R]--| NPN |\ e | Fælles stel O-----+----O

og:

+5V O-----------+ | [R] | 5V-indgang O----+ | c \| b NPN |--[R]----O 3V-udg. e /| | Fælles stel O---+-----------O Hvis signalet ikke må inverteres, kan du sætte et trin mere på, men da jeg regner med at du selv skal lave softwaren, kan du blot klare inverteringen der.
--
Venlig hilsen,
Søren

Hey....

Det kan man også gøre med 7407, det er en buffer med O.C, og Vih er jo 2V så det er jo ikke noget problem...

og så bare en modstans op til enten 3v eller 5V afhængig af om det skal til flash eller uC...

og så er det ikke inverteret.

-- Mvh Kasper

Reply to
Kasper