Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.

Hej gruppe.

Min ældre Sony CDP-312 cd-afspiller har problemer med at få motoren til at snurre rundt. Jeg har åbnet for kassen, og ved at skubbe motoren en lille smule så drejer den igen og cd-afspilleren virker (jeg kan stoppe cd'en og slukke for afspilleren og alligevel snurrer motoren).

Men ellers er det tilfældigt hvornår motoren nægter at snurre rundt, og jeg har ikke lyst til at åbne for cd-afspilleren hver gang for at få "motoren i gang".

Jeg kan vise et par billeder af indmaden såfremt det hjælper på at finde frem til problemet og løsningen.

-- Mvh / Best regards, Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Reply to
Jack L.

"Jack L." skrev i en meddelelse news:1nLzc.14285$ snipped-for-privacy@news000.worldonline.dk...

jeg

Prøv at rense linsen lidt med en vatpind... motoren snurer ikke rundt før laseren har detekteret en cd...

Kasper

Reply to
Repzak

Tror nu nærmere at det drejer sig om en smøring.

/ Brug WD40, som ikke udtører...

/ Qbic

Reply to
Qbic - [6400]

Mmmmmm, præcist hvor skal jeg smøre? Jeg har vedlagt et billede af en del af cd-afspilleren i dk.binaer: Message-ID:

Ellers hidtil tak for hjælpen. :)

To muligheder:

Laser defekt/beskidt = rens/skift.

Motor defekt = skift.