Sletning af eprom.

Hej,

Bør jeg ikke kunne slette en 2716 eprom under en ansigtssol ? de ligger ca.

2 cm fra rørerne, jeg syntes ikke jeg har meget held med at få dem blanke.... ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

ca.

Det er ikke sikkert, at de moderne ansigtssole giver et tilstrækkeligt UV-belysning til sletning af EPROM'en, så hvis det er muligt, så fjern eventuelle beskyttelsesglas foran UV-lampen. Eller find en "antik" ansigtssol på lossepladsen, fra dengang hvor hudkræft var et ukendt begreb.

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Jeg tror nu den her er rimelig antik, men det bed at fjerne glasset er måske ikke en dårlig idé

Jeg prøver

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Efter 1 time, er der ikke sket det mindste (5 forskellige prommer), der er intet beskyttelse foran rørerne, på soles står der UV type 3 ?

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

prommer),

type 3 ?

Hvad er det for et nogle rør der er i? Sådan nogle lange der ligner almindelige lysstofrør, bare mindre? Hvis ja, så duer de nok ikke. De gamle cancergriller med én lille (ca. 3cm lang), klar kviksølvs-højtrykskvartsbrænder, og et mat glasrør på hver side, med varmetråd i (ballast for lampen), DE virker! De giver et skarpt, intenst blågrønt lys der skærer fælt i øjene, og det er garanteret farligt! ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Præcis.

Ja jeg husker det fra tiden i ungsomdskolen når vi lavede fotoprint :)

Jeg må på loppemarked....

Tak for input...

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

ca.

For å sletta EPROM må du bruka lys med bølgelengde 250 nm. Det lyse ødelegger synet, og derfor er slikt lys forbudt i vanlige lyskjelder.

Eg kan tenkja meg at fabrikantane er "litt betenkt" ved å selja lyspærer med den lyskjelda, for å beskytta brykeren.

PHILIPS leverer både lysrøyr og lamper til bruket, men eg kjenner ikkje betegnelsen på nokon av dei.

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Anders

Jeg har prof. udstyr til at slette EPROM, så gi' mig en mail hvis du ikke har fået dem slettet, så kan jeg hjælpe dig

mvh

Erik

"Anders Jacobsen" skrev i en meddelelse news:3fb628e5$0$94993$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

ca.

Reply to
EP

Jeg har fået fat en en højfjeldssol, jeg har i øjeblikket 3 2716, 2 af et fabrikat og en af fra et andet, de to kan ikke slettes, den ene går det fint med... det undre mig lidt...

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

fint

De /kan/ vel ikke være defekte?

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Hej Anders,

Med en højfjeldssol har du næppe en opgivelse på styrken af output ved

253,7 nm, men under alle forhold er den lav (den meget vævsdræbende bølgelængde bruges ikke kun til sletning af EPROM'er, men også til vandrensning og sterilisation af kirurgiske redskaber).

En 2716 er fra dengang man slettede en EPROM i 45 minutter i en sletter med korrekt bølgelængde og højfjeldssolen bør ligge adskillige gange under i styrke, måske 100 gange eller mere, på den aktuelle bølgelængde.

Hvis du tester en EPROM mens du sletter den, skal tiden være ca. 2 gange den tid det tager før den "ser slettet ud", ellers risikerer man at enkelte bits kan toggle selv længe efter at den er reprogrammeret.

--
Venlig hilsen,
Søren

output ved

Tro mig, der er rigeligt med UVC i sådan en. Især lige efter den er tændt, der er over halvdelen at det samlede output UVC med præcis denne bølgelængde! Den falder dog til omkring 4-6% når lampen har brændt et minuts tid, men forbliver høj nok til at sletning af en nyere eprom tager 20-25 sekunder(!) på 2-3 cm's afstand. En 'løs' indikator for UVC er at der dannes ozon, som tydeligt kan lugtes. Dette sker ikke ved UVA og UVB.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ja det virkede også fint med den ene, så prøvede jeg med de to andre som er af samme fabrikat, den ene fyldte jeg med nuller først, den blev fin fyldt med etter, den anden har flere problemer, en del bliver fyldt med etter, men ikke det hele, jeg vil prøve at sætte nuller på dem alle først og så prøve at slette....

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Jeg har købt 8 mere i dag, _1_ kunne slettes - resten har jeg programmeret til kun at indeholder nuller, efter et par minutter under solen er ikke så meget som et enkelt bit ændret på de resterende 7. Jeg nægter at tror at alle 7 kan være def., på den anden side undrer det mig at jeg kan slette en....

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Ja, det er lidt pusigt... Måske fordi, at den sidste er hårdfør... Har du checket din brænder? - F.eks. om brændspændingen ikke er for høj, så du rister dem istedet for at brænde dem?

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Ja og Nej, jeg prøvede at slette uden at have brændt dem, og det gav samme resultat. De to jeg har formået at få slettet har jeg fået progarmmeret op, og de virker til ug kryds og slange (godt).

Anders

Reply to
Anders Jacobsen