Skalapærer

Hej!

Jeg står og mangler 7 stk skalapærer til min gamle Pioneer reciever. Den sidste sprang i dag. De er aflange, ligner en forstørret sikring. Specifikationerne er 8 volt, 0,3 A

Nogen der ved hvor man lige får fat i sådan nogle?

Troels

Reply to
Troels Barreth

"Troels Barreth" skrev i en meddelelse

Det hedder også Pinol lamper :o) en lille søgning på google giver

Michael Meidahl Jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Hej Michael

Det er så en sandhed med visse modificationer, en pinol er en spids, så pinollamper er spidse i enderne, bruges tit i biler og sådanne steder.

"Max" skrev i en meddelelse

Yes Sire ,, nok et spørgsmål om termonologi :o) men de går næsten altid som pinol lamper (også de flade ) , men jeg ser nu at de ( lyskilde.dk ) ikke sælger til private de røver , men kan være at Troels finder ud af det , ellers er en 8 V ikke så ofte set som 12 g 24 V

Michael Meidahl Jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen

Splitte mine bramsejl!!!!

Det er jo netop lige præcis dem jeg står og mangler :-) Jeg var bange for at den slags helt var udgået og jeg måtte igang med små traditionelle pærer og lave modifikationer... så jeg er reddet.

Jeg finder ud af hvordan jeg snørkler den med intet salg til private.

Mange mange tak for hjælpen!

Troels

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse news:44425015$0$2106$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Reply to
Troels Barreth

Nix. Pinolpærer er spidse i enderne. De andre hedder noget andet. Og de findes i

8V. /SL
Reply to
Sten Larsen

"Sten Larsen" skrev i en meddelelse news:4442b475$0$2088$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

er det ikke telefon pærer de hedder ?

Reply to
Jacob

Hej Jacob

Nej, en telefonpærer er kun spids i den ene ende :)

"Sten Larsen" skrev i en meddelelse

findes i 8V.

Jeg påstår så men heller ikke andet , de sælges bare ofte som pinol lamper , derfor var der en smily i mit første svar , der er en oversigt her , den hedder så til gengæld "autolamper" ,

og for det skal være rigtig sjov så kalder Lyskilde.dk den omtalte lampe for "6,4x30 mm Pinol m/flade ender" " :o)

Michael Meidahl Jensen

Reply to
Michael Meidahl Jensen