SAW, keramisk eller FBAR filter?

Hej

Er der nogen der kan give en beskrivelse af forskellene på SAW, keramiske filtre og FBAR filtre (fra bl.a. Agilent)? Jeg har brug for noget med center frekvens på 600 kHz med en 6. ordens karakterisk. Jeg overvejer om et af de ovenfor nævnte passive filtre måske kunne bruges til fordel for et aktivt filter.

Mvh Wind

Reply to
Wind

  1. orden er ikke specielt skarpt, og de passive har stor dæmpning selv i passband, så aktiv elektronik er stadig nødvendig.

Jeg ville forsøge mig med en aktiv løsning, selv om 600KHz er på kanten.

Reply to
Ole Geisler

Jeg er ikke sikker på at et 6. ordens er nok (det er muligt jeg skal højere op) - det var blot et udgangspunkt. Det er også irrelevant i denne tråd. Jeg er mere interesseret i er om nogen (evt. du) kan give en fordel og ulempe beskrivelse ved anvendelse af SAW, keramiske eller evt. FBAR filtre. kontra aktive filtre.

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Wind

Det kan jeg muligvis. Men du må nok forklare hvad det er du vil opnå, og i hvilken sammenhæng.

Ellers bliver svaret så bredt at det enten er ubrugeligt, eller kommer til at indeholde fler ord end jeg gider at skrive :-)

Reply to
Ole Geisler