samsung tv med horisontal streg

Hej Ng

Jeg har et samsung, hvor billedet blot er en flad horisontal streg. Jeg har forsøgt mig med at udskifte vertical chippen (tda3654) samt omkringliggende lytter. Det hjalp dog ikke :-(

Er der nogen her som har gode råd ??

Mvh Tommy

Reply to
Charlotte Hansen

Så har du vel ikke kigget på sikkerhedsmodstanden til forsyningsspændingen til selvsamme kreds? Kig efter en 1/3W modstand på nogle få ohm. Erstat med en 1 ohm

1/3W... På en TDA3654 skal du kunne finde ca. 30V på et ben og 0.7V mindre på et andet - ellers laver den ikke så forfærdeligt meget :)

Se ovenstående.

Iøvrigt rart at se en kvindelig gør-det-selv person ;-)

Kim Voss Schrader

Som hedder "tommy" ?

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

I Sender-feltet hedder han Charlotte Hansen :)

Kim Voss Schrader

.... Skummelt! ;-)

Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Ups, skriver fra kærestens computer. Men navnet er Tommy ;-)

Reply to
Charlotte Hansen

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse

til

1 ohm

på et

Der er 28,8 volt på ben 9 og 28,1 på ben 6 så det burde være OK. Jeg har kontrolleret "alle" modstande, og de ser ok ud.

Andre gode råd ? Jeg er nemlig selv løbet helt tør for ideér :-(

Hmm skriver fra kærstens computer, men ja der står en kvinde i baggrunden som vil se tv :-)

Mvh Tommy

Reply to
Charlotte Hansen

Okay, det lyder rigtigt. Hmmmmm...

Hvilken Samsung er der tale om? Modelnummer...!

:-)

Kim Voss Schrader

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@tdcadsl.dk...

CX-6835T

Ikke mange hit den giver på google

Reply to
Charlotte Hansen

Ok, trav _alle_ tips igennem til Samsung her:

Se om ikke du kan finde et eller andet... Der er typisk mange typenumre til eet chassis.

Kim Voss Schrader

Jeg har nu gennemgået dem alle, men det gav ikke bonus :-(

Hvordan måler jeg om højspændingstrafoen er defekt ? det er snart mit eneste bud.

Tak for hjælpen

Tommy

Reply to
Thassman

Æv.

Ved en vertikalfejl? No chance...

Jeg tror altså stadig fejlen er i nærheden af afbøjningskredsen, men det er svært at måle på herfra ;-)

Kim Voss Schrader