RF transmitter/receiver

Hej

Jeg vil prøve at lege/teste lidt med at sende data trådløst mellem 2 Atmel AVR processorer. Bliver det en success vil jeg bruge det til et projekt ( nogle trådløse sensorer ) og rækkevidden skal gerne være 25 meter i et hus ( Gennem vægge )

For at gøre det let for mig selv regner jeg med at bruge en færdig transmitter/receiver alá

Jeg kan se der findes 2 forskellige frekvenser 433 og 868 MHz gør det nogen forskel hvilken jeg vælger ??

Hvis jeg laver et produkt med 433/868 mhz radiomoduler indbygget og ønsker at sælge det, hvilke godkendelser skal jeg så have ??

Kan du anbefale en forhandler af sådanne moduler ?

Mvh Anders

Reply to
anders

"anders" skrev i en meddelelse news:42fc5a1e$0$51655$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Der anvendes en licensfri frekvens, så der skal ikke nogen godkendelse til. Dit produkt skal naturligvis CE-mærkes og overholde kravene til en sådan mærkning, men det skal alt elektronik hvis det sælges inden for EU.

har lignende moduler (og nogen, der er meget mindre og drives som en lysdiode). De forhandles i Danmark af
Jeg mener også RS Components og Farnell har LPRS´s moduler i deres katalog.

Reply to
Allan Soerensen

Hej Anders

Jeg køber mange 868 MHz moduler hos

"anders" skrev i en meddelelse news:42fc5a1e$0$51655$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Hvis du kan bruge en chip istedet der kan det hele, og kan lode noget småt , kan jeg godt anbefale NRF905 fra

har selv brugt den, og har opnået gode resultater bla. en rækkevide på ca.

300M, og så er den nem at arbejde med...hvis du kan skaffe dem
Reply to
jp

Dem kender jeg godt. OK :-)