Relæproblematik

Jeg vil helst ikke beskrive hva som da er feil.

Men som jeg har sagt før.

Du og Karsten skulle komme en ferietur til Norge.

Jeg vil helst ikke legge ut om alt jeg kan på en News group.

Mine merkverdige konstruksjoner kan du finne på googel, Men jeg hjelper selvfølgelig privatpersoner med hobby. Husk dette er yrket mitt.

Jeg tror ingen i norden har hørt en fullstendig uforvrengt lyd på over 130 dB spl i en stue. Rollings Stones kan ikke dette. Jeg kan.

Arne O

Reply to
Arne Offenberg

Max skrev:

Hej Max

Hvad med et alternativ til et relay? en SSR ? Jeg har godt nok aldrig prøvet, men det har ham her:

/Jan

Reply to
Jan Rasmussen

Hej Jan

Ikke for at være uhøflig, men nej tak. Jeg vil ikke engang have sikringer i mine forstærkere, så halvledere er slet ikke nogen optione :)

Det sker, det sker oftest når at Du slæber den kolde forstærker ind fra lastbilen, og ikke har tiden til at vente på aklimatisering. Det sker også efter tid, helt umotiveret.

Sådan er liver bare, kom nu ud af din beskyttende sæbeboble ;-)

Og har aldrig haft det som mål, de vil hellere "larme"

Godt at Du er glad for dig selv :-) Det hjælper blot ikke på det faktum, at ting, der bliver brugt i den virkelige verden, går i stykker, og dér vil Max gerne begrænse eventuelle skader, ved at beskytte de dyreste komponenter.

--
mvh
Orla Pedersen

Hej Max

Fair nok, så er vi ude i en klasse hvor jeg personligt mener det går op i religion/tro, men hver sin interesse, det hjælper trods alt ikke på dit problem at jeg ikke ser det som et problem ;-)

Hvad med kviksølvsrelæer? hvis de stadig er til at få/lovlige

/Jan

Reply to
Jan Rasmussen

130

at

Orla.

Ja jeg er glad for meg selv, er ikke du?

Definisjon på virkelig verden har jeg testet, med mine forsterkere. Dette sluttet jeg med i 1995, da jeg fant ut at det ikke var mulig å tjene penger på kvalitet. Jeg konsentrerte meg derfor på ekstreme lydproblemer, som overføring uten tap og brum problemer over lange strekninger.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg

Hej Max.

Fik du så fat i nogle relæer efter nytår? og hvad endte det med? blev det godt? :)

/Jan

Reply to
Jan Rasmussen

Hej Jan

Nej, jeg fik faktisk ikke fat i nye relæer. Jeg kom i tanke om at jeg vidste hvor der stod en forstærker fra dem vi byggede i 1982, jeg snakkede med ham der havde den, og jov da den kørte da stadigvæk upåklageligt. Så han kikkede lige under låget og der sad et gammelt Finder relæ. Jeg har så søgt højt og lavt og faktisk fundet et jeg har sat i. Om det så er bedre vil årene jo vise :)