Re: Problem med rørforstærker

Johnsson skriver:

> Måske nogen kan hjælpe mig med mit problem. > Jeg har to hjemmelavede rørmonoblokke. Den ene er defekt for tiden og jeg er > ikke i stand til at finde den komponent der er defekt. Problemet er opstået > efter jeg har skiftet rør i den.

Har du prøvet med de gamle rør igen ?

Jeps ændre ikke noget.

mvh Johnny

Reply to
Johnsson

Hej Johnny

Har du målt din biasspænding når du tænder for app.? Jeg vil tro den ændrer sig når plobbet indtræder. Hvis det er tilfælder er det nok biasspændingen du skal se på.

Hilsen Erik "Johnsson" skrev i en meddelelse news:42a457f7$0$63595$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Reply to
Erik Væver

Hej Erik

Du har fuldstændigt ret. Det er lige nøjagtigt i samme øjeblik plobbet lyder at biasspændingen går amok. Måske jeg skulle prøve at lave et helt nyt bias kredsløb med nye komponenter.?

mvh Johnny

Reply to
Johnsson

Hejsa Torben Tak for svar.

Ikke endnu. OK det skal prøves i morgen.

Jeg har min højtaler tilsluttet, så det må vist være godt nok. Forstærkeren har tilbagekobling.

mvh Johnny

Reply to
Johnsson

Hej Lars Tak for dit svar. Ja så fik jeg jo samlet set en hel del nye ting jeg kan forsøge. Dog er det så sent at jeg ikke gider i aften.

Den tanke er faktisk også faldet mig ind.

Det vil jeg gøre i morgen

Jeg overvejer faktisk lige nu at købe et sæt nye komponenter til forstærkeren, det er ligefør at det er det letteste. Der er ikke så mange, så investeringen er rimelig.

Ja desværre så modstod mit oscilloskops ene kanal ikke de 450 Volt på anoden særligt godt, så nu har jeg kun en kanal at gøre godt med. Så kan man spørge, hvorfor satte han også proben på anoden??.. Ja hvor der handles der spildes.(

Jeg vender tilbage med nyt når noget er forsøgt.

Tak til alle for indput.

Fortsat god aften

mvh Johnny

Reply to
Johnsson

Hej igen alle

Problemet er løst. Jeg loddede samtlige lodninger efter. Rykkede lidt om på ledninger. Virker perfekt. Tak til alle for hjælpen.

))) Johnny

Reply to
Johnsson