Re: Kontakt til Kim Voss

Jeg har en B&O Beomaster 5500, forstærker/radio.

> På displayet står der PHONO, og den reagerer overhovedet ikke på > fjernbetjeningen. Jeg kan ikke skifte til CD eller Tape. Og der kommer > selvfølgelig ingen lyd ud af den. > > Nogen foreslog at udskifte brokoblingen i netdelen. Det har jeg gjort, > men det hjalp ikke.

Fejlede den noget?

Hvad har du målt?

I øvrigt er du i en gal gruppe, jeg vil gerne anbefale news:dk.teknik.elektronik som jeg har sat X-FUT til.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe

Det ser ikke ud til at brokoblingen fejler noget. Men der kommer kun 1 V ud af den i stedet for 40 V DC.

Jeg synes hellere ikke der kommer strøm ind til brokoblingen. Jeg kan ikke måle AC dér.

Nu er jeg hellere ikke en freak, bare fusker lidt.

Kan du hjælpe Uffe?

Mvh. Nehme

Uffe Ravn wrote:

Reply to
Nehme

Nu kan jeg ikke huske diagrammet i hovedet, men er der ikke 2 diodebroer i den?

Prøv at finde ud af hvorfra ACen skulle komme.

Hvilke DCspændinger er tílstede i strømforsyningen?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe. Jeg har sendt diagrammet til din hotmail. Jo der er 2 brokoblinger D3 og D2. D3 ser ud til at virke fint. Der kommer 11 V ud af den. D2 Kan jeg ikke måle noget på.

Mvh. Nehme

Uffe Ravn wrote:

Reply to
Nehme

Og jeg har smidt det på

så flere kan være med.

Mål på stikket P14, hvad er der på ben 4 og ben 5 ?

Eller på kollektorene af TR 12 og TR 16 hvis det er nemmere.

Alt sammen naturligvis i strømforsyningen.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

På kollektor af TR 16 er der 5 V, og på TR 12 er der 8 V. Siger det dig noget?

Mvh.

Uffe Ravn wrote:

Reply to
Nehme

Ja, at din St. by forsyning virker.

Mål på ben 40 af IC1 på print 4, hvad er der der?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

På ben 40 er der 4-5 volt. Det var godt nok en kamp at nå der. Den er indkapslet i bly.

Mvh. Nehme

Uffe Ravn wrote:

Reply to
Nehme

Kan vi få et mere nøjagtigt tal?

Ihvertfald i blik.

Har du et oscilloscope?

Fejlen ligger nok omkring processorkredsløbet, men det er ikke sådan lige at gå til med et universalinstrument.

Hvordan opstod fejlen?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Du har vist ret - blik. Nej, jeg har desværre ikke oscilloscope, kun en multimeter med viser. Jeg ved ikke hvordan fejlen er opstået. Jeg købte den defekt i dba.

Jeg har en anden Beomaster 5500, der virker. Men jeg er bange for at flytte komponenter/moduler fra den til den defekte. Jeg vil helst ikke have 2 defekte Beomasters.

Men det er en gåde foran mig at løse. Det er mest spændingen og udfordringer der tiltrækker.

Har lithiumbatteriet noget at sige i dette tilfælde?

Mvh. Nehme

Uffe Ravn wrote:

Reply to
Nehme