Re: Datalogger styret af PIC

Moller skrev i en meddelelse:

Øh, bø.... lad dog PIC'en logge også :) et SD-card er nemt at interface > med fra en PIC :) du lyder til at ha styr på PIC'en og derved holder du > mere af din magt til dig selv på denne måde, frem for at hæmmes af en > logger, som ik lige vil som du vil :) >

Tjaa, ikke nogen dårlig idé, altså blot bruge et par ADC-indgange og så smide de loggede data over på en SD-kort. Søgte lige på nettet, har jeg forstået det ret når jeg siger at man kan interface til dem med SPI?

Men så kunne jeg vel også sende det direkte til PC-en på seriel-porten, så er det selvfølgelig stadig bare det at finde software til pc'en som kan gemme de indkomne data i en fil på harddisken, som efterfølgende er lige til at smide ind i excel.

Mvh Gert K.

Reply to
GK

Det kan laves ekstremt simpelt ved at lade en terminal (fx windows Hyperterminal) displaye og "capture" det som tekst. Så kan du importere det i Excel som kommasepareret fil.

VH Klaus

Reply to
Klaus

Eller bare lade Excel hente dem selv :) det har jeg god erfaring med tidligere projekter, så kan man styre ens logger via VBA i Excell. Dejlig nemt.

--
VH
Lars Molnit

Moller skrev i en meddelelse: