picf85... interrupt vector

Ser ang. interrupt vektorene for en pic at 0 er reset interrupt, 18h er lav prioritet interrupt og 8h er høj prioritet. Det lyder på mig som om interrupts er inddelt i disse tre grupper, og alle højprioritetsinterrupts går til 8h, og der skal man så se i et andet register (husker ikke lige hvilket nu) se hvilke præcis interrupt der skete.

Er det korrekt forstået? Det er da en lidt underlig måde at gøre det på. At have en vektor pr. interrupt, som man ser så mange andre steder, er da lidt lettere.

Reply to
Jakob Nielsen

At

lidt

Det er helt rigtigt forstået....du skal i de enkelte servicerutiner lave nogle bit testfunktioner hvor du tester på de enkelte interuptbits i deres respektive registre.....der er en fornuftig forklaring på hvorfor det er lavet sådan! Jeg mener at det har noget og gøre med at PIC uC'er er Harvard RISC processore.....men du må ikke hænge mig op på det! :-/

-- Morten

Reply to
Morten Møller Jørgensen

Harvard

Takker for afklaringen. Og ja, der er som regel en god forklaring på tingene. Man har dog ret til at være sur og tvær indtil man til sidst ikke længere kan ignorere de gode grunde. Når det tidspunkt kommer, så skifter man naturligvis over og bliver en die hard fan af den "ting" man oprindeligt afskyede.... eller er det kun mig der er sådan? ;-)

Reply to
Jakob Nielsen