Opamp?

Jeg har brug for en opamp som har samme benplacering som en LM358, som kan køre single supply og forstærke en DC helt ned til gnd. Den skal have større båndbredde end LM358 da den ene halvdel bliver brugt til AC forstærkning. Den anden bliver brugt som DC forstærker! Nogle ideer til et godt alternativ ? Eller et forslag til hvor man kan søge på egenskaber istedet for komp.navn?

Reply to
RK

Men ellers mangler du lidt parametre:

Hvilken forsyningsspænding, ca.?

Støj - er det af betydning ?

Allerbedst ville være en beskrivelse af det du er ved at lave.

kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.
Reply to
Ole Geisler -

Støj er uden betydning, Opampen skal bruges som buffer imellem output på en AC/DC converter (opamp gain = 0db) inden signalet føres til en adc indgang på en PIC. AC/DC converteren må ikke belastes! Forsyningsspænding =

5V. Man kan sige at den vigtigste parameter er at opampen kan "sense" helt ned til ground. Da den anden halvdel af opampen bruges til at forstærke et 50KHz/AC signal skal denne parameter være bedre end LM358.
Reply to
RK

AD8028 er et bud.

Ellers

[...]

Eller AD8656

[...]

Jeg har med stor glæde brugt en OP220 som erstatning for LM358. MVH Lars

"RK" skrev i en meddelelse news:4391a6b4$0$8772$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

større

alternativ

Reply to
Lars Arup

RK spurgte efter noget, der kunne bruges ved 50kHz. OP220 har en openloop gain på under 20bD (10 gange) ved 50kHz, og kan max håndtere

1kHz ved fuldt udgangssving (enda med +/-15V forsyning.

Ja, og her er den ikke engang rail-to-rail, og da slet ikke ved 5V SS.

[...]

nåh, ja, jeg synes ikke jeg ville opsøge flere problemer, men det har du da ret i.

National har en hel del gode moderne forstærkere, der er R2R. Klik ind på national.com og vælg opamps. Forsæt til Rail2rail.

Jeg har tidligere brugt en billig ca3140/ca3130, single supply forsyning 0v og +5v, det fungerede fint, mener også den fåes i dual - ca3240, den kender jeg ikke.

det var lige hvad jeg kan huske jeg brugte i en single supply application for mange år side, håber du kan bruge det til noget.

Mvh Søren

Reply to
SA