Ny loddekolbe

(Antistatisk) Jeg kan ikke huske hvad jeg gav.

igennem en bøsning på stationen.

Hmm! Jeg tror der sidder 1Mohm i min hjemmebyggede Magnastat forsyning ;-) Ellers plejer forskellen på antistatisk eller ej at være, om der er brugt ledende plast til selve kolben og kabinettet. Imho. mere eller mindre ligegyldigt for amatører (der ofte slet ikke jorder / aflader) og produktioner (der jorder ALT alligevel) *s*....

/A

Reply to
Anders F

He, ikke et problem. Men man ændrer ikke ustraffet på andre folks værktøj ;-)

jeg

Darn. Ing.dk har taget min oversigt ned - ellers ku' jeg lige ha' fundet dem ;-)

De holder længere end WS80 spidserne - men det er garanteret kun fordi de holder dem på ca. 100C når de ikke er i brug. Og der er langt fra 30 til 600 kr. imho. Specielt når man lige skal starte samlingen ;-)

Rolig nu - det er de færreste, der er _så_ følsomme overfor curie-effekten ;-P Ikke desto mindre er det nu rart at have en klikkende 50W spade stående, så man ikke skal skifte spids på "primæren" hele tiden! Og alt andet lige er magnastaterne de ondeste slidere....

/A

udvalg/kvalitet

Reply to
Anders F

Hmm! Jeg bliver mere og mere overbevist om at den Metcal jeg bruger af og til er defekt... Ihvertfald klare min WS80'er sig væsentligt bedre en Metcal'en på fulde planer! Havde egl. tillagt det de 80W mod Metcal'ens mindre (20?) men måske lidt hurtigere effekt...

/A

Reply to
Anders F

Hejsa

Jeg er på jagt efter en ny lækker loddekolbe - tror ikke at det skal være en loddestation.

Har du et godt bud på et mærke og model man bør kigge efter ?

Mvh

Reply to
--BS--

Veller er nr. et. "--BS--" skrev i en meddelelse news:40a9efb7$0$5932$ snipped-for-privacy@nntp03.dk.telia.net...

en

Reply to
Børge Larsen

Du spurgte ikke om prisen.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

Weller er noget opreklameret bras.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

Men ikke ringere end så meget andet.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hej

30 års erfaring i elektronikproduktion sige Weller.

Har du så reelt prøvet andet, eller er det bare en Weller-bruger-virksomhed? Jeg kender også andre der siger at Weller er det bedste, men de samme personer har aldrig prøvet andet.

/Hauge der selv bruger Weller.

Reply to
Hauge

Heldigvis faldt Ole Geisler over tastaturet og skrev følgende i snipped-for-privacy@4ax.com:

.....>

Den er ikke god til tagrender

(Han sagde ikke hvad han skulle bruge den til ...)

--
/carsten

Der mener at guld *kan* købes for dyrt
Reply to
Carsten Holck

Weller har et par fremragende produkter. Men deres standard kolber er ikke prisen værd.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

Weller-bruger-virksomhed?

Ja men, foreslå noko anna då, du med alt vetet.

HM

Reply to
Harald Mossige

en

Meen - "tror ikke det skal være en loddestation" indikerer et eller andet ;-) Jeg har et problem med metcals' auto on/off - men ellers er det fine kolber. Iøvrigt er der nogen der laver en billig 50Hz kopi af deres teknik (men jeg husker ikke lige hvem pt.) Wellers MicroTouch er fede - men ligesom Metcal er de imho. for dyre i spidser. Jeg bruger selv Wellers WS80 og en Magnastat til "spadearbejde". Har også prøvet flere billige loddestationer der i reglen er OK hvis man kan finde gode spidser til dem.

Det BS bør kigge efter er en fornuftig temperaturstyring. Dette gælder især "ikke-stationer", hvor det en overgang var på mode bare at brænde 15W kontinuert af og så håbe på temperaturen var OK.

Jeg vil anbefale en billig loddestation - men husk at checke udvalg/kvalitet af spidser!

/Anders

Reply to
Anders

Tjah. En af Metcalens fortræffeligheder er netop evnen til at tilføre energi direkte i spidsen, altså der hvor man lodder.

Se her :

Selv store kobberøer, kølepladebefæstigelser mm. går godt med en METCAL.

Weller, gå hjem.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Ole Geisler

Mig bekendt handler gruppen om elektronik, hvorfor så blande VVS og Blik ind i sagen???? "Carsten Holck" skrev i en meddelelse news:40aa182f$0$3054$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
Børge Larsen

Fatter kun en halv brik af hvad du skriver, prøv på jordisk, så almindelige danskere kan forstå det.

/Hauge

Reply to
Hauge

Analfabeter måske, der ikke kan læse? ;)

Men du kan i hvert fald lige tage et kik på den her link, du citerer aht. ;)

FUT: dk.admin.netikette

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

almindelige

Jeg tror det er norsk eller svensk for:

Ja men, foreslå noget andet så, du med al viden.

Så svært kan det vel ikke være at forstå, og jeg er endda jyde!

Brian

Reply to
Brian Lund

Øhh, så tror jeg ikke han fattede hvad jeg skrev lige før.

Det var også sådan jeg fostod det, men jeg har ikke gjort mig klog på nogen som helst anden kolbe, jeg er generelt bare imod folk, der bare hyler op om at det DE bruger, er det eneste gode, alt andet er noget lort, og alle dem der bruger disse dårlige ting, er idioter. Det var såmen bare det jeg har udtalt mig om, jeg skrev endda at jeg selv brugte Weller. Så måske skulle .no blive hjemme ved sit eget folk.

/Hauge

Reply to
Hauge