Ny loddekolbe

På den annen side, der stilles visse krav til IQen for å ikke skjønne, - - hvorfor.

HM

Reply to
Harald Mossige

Med den ekstremt korte opvarmningstid er det ikke et problem IMO. Og hvis du læste brugsanvisningen ville du opdage at auto kan slås fra ;-) (den var ond, ved det)

Meget.

Kender jeg ikke.

Tjah. Set i forhold til hvor længe en spids holder, så ved jeg nu ikke.

Magnastat - AUUUGHRRRRRRRRR

Enig

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Hvad i alverden har det med sagen at gøre, at HM er nordmand!? >:-|

-- Venligst Jesper Larsen

Reply to
Jesper Larsen

Du er lovligt undskyldt, du er fra norge.

/Hauge

Reply to
Hauge

At han åbenbart ikke fatter hvad jeg skriver, og gør han ikke det, må han enten spørge, eller knytte.

/Hauge

Reply to
Hauge

Okay.. har ingen loddekolbe over hovedet.. Bruger indtil videre skolens Weller. Men jeg har efterhånden overvejet at ville ofre lidt på mig selv i den retning. Hvis du ikke mener Weller's standard kolber til de der godt 1000-1500 kr. er noget værd (jeg synes også de er dyre i forhold til hvad de "kan"), kan du så ikke give et foreslag til noget der er af samme kvalitet, men som ikke koster nær så meget. Og evt. et godt foreslag til en af samme pris-klasse som Weller. Desuden vil jeg jo gerne kunne købe kolben et sted (helst fyn)! (For de loddestationer til 6000 du foreslog til en anden sidst, er altså lige en knap (eller måske en del) for dyr til mig)

Mvh / Preben

Reply to
Preben

Hejsa,

Jeg vil da også lige blande mig i religionskrigen ;)

Du skal nok lig beskrive både dit behov og din pengepungs vægt (og give din definition af lækker :)

Skal det være en kolbe til netspænding, 12V, eller 24V ?

I den billige ende, hvor det stadigt er brugbart til hobbylodning er der fx. Antex og JBC (med typer til netspænding såvel som typer til lavspænding).

Ole _kan_ kun sige Metcal, uanset spørgerens behov, men han er også skadet af lodderøg fra de milliarder lodninger han laver hver dag ;) - men hvis du har omkring 10kkr for meget og lodder 12 timer i døgnet er det da sikkert et godt valg.

Weller WTCP50 (24V), som det er blevet kult at hade, er ikke til at slå ihjel, min har kørt i 27+ år nu, uden udskiftning af andet end spidser.

Og til Hauge: Jeg har brugt en bunke forskellige mærker, både privat og på forskellige arbejdspladser, men jeg foretrækker stadig min Weller, når vi snakker den prisklasse - eneste anke er at den bliver lidt for lun ved håndtaget, men det har jeg klaret med et stykke af en kork-dækserviet - og hvis jeg kumme ændre en enkelt ting, skulle der være kortere afstand mellem håndtag og spids.

Min næste kolbe bliver nok en Weller med trinløs temperaturkontrol, så jeg ikke skal skifte spids for at ændre temperaturen, men så længe den gamle holder... Det varer s'gu nok længe før jeg får trinløs kontrol ;-/

Heldigvis, for hvis ikke jeg havde Wellerens klik til at fortælle mig at tiden går, ville jeg aldrig vide hvornår solen stod op eller hvornår jeg skulle gå i seng (nej, det er ikke altid samme sag ;)

Der er også noget transcedentalt newageagtigt beroligende ved lyden af Weller-klik - lidt som regn på taget, bølger der bryder eller chefen der siger "tag du bare en uges ferie med fuld løn". Egentlig burde jeg bygge et lille alter at sætte den på til næste religionskrig bryder ud ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

"Søren" skriver:

Jeg kan kun give dig ret, den jeg købte (som komplet station) til 100 kr brugt er alle pengene værd......

Meeen skulle jeg selv starte firma og bruge den meget, blev det nok noget lidt bedre. Metcal'en er ret lækker at bruge og den kan f..... sparke noget energi fra sig.

Vist ikke kun det punkt, han er sådan, desværre, det ændrer jo lidt ved hvor seriøst man kan tage hans svar.

Helt enig.

Jeg købte en ret ny men brugt WECP-20, og den er nu ret god, vil ikke give en bondegård og en frossen pruhhest, for en speciel gudekolbe.

/Hauge

Reply to
Hauge

Hørt - Metcal er det eneste der dur!

René

Reply to
René O. Nielsen

Å så vil jeg lige sige "ERSA" en 16/25W ERSA til lysnet + et par ordentlige spidser er ret suverænt. Slår til enhver tid en Weller med "klik", og koster kun en fjerdedel. Weller er såmænd rimeligt, bare for dyrt i forhold til ydelsen, når vi taler low-end.

En METCAL er et godt valg når man først har prøvet. Skidtet er seriøst så godt at man bliver afhængig.

Jeg har også tre ERSA i +20års klassen

Hehe.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

?

Prøv en METCAL, og bliv overbevist. Jeg troede heller ikke på at der kunne være så stor forskel.

Men en WELLER og en METCAL kan sammenlignes med et 4" søm+lighter kontra WELLER.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Jeg ved at der findes billige temp. regulerede stationer (MONACOR sælger dem), de kan hedde mange ting. Ligger i klassen 5-900.-

Klart. Det var mest gas. Men den ER lækker.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Jeg har på ingen måde betvivlet at den er god, men hver ting til sin brug.

Aha, siger da vist mest om brugeren, hvis forskellen er så stor.

/Hauge

Reply to
Hauge

Nej, Prøv.

Men uden evner er det da ligegyldigt, enig.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!
Reply to
Ole Geisler

Har desværre ikke lige nogle muligheder for at prøve en sådanne kolbe af.

Hehe ;)

/Hauge

Reply to
Hauge

Okay, vil prøve at kigge på dem på..

Hvis den måtte koste de der 1000-1500 hvad ville du (og andre måske) så anbefale?

Reply to
Preben

Er det her en der er hver at kigge på:

./../../de/produkte/loetwerkzeuge/images/0ana60.jpg&article_id=285

Og hvor kan en sådan skaffes billigst muligt!

Mvh / Preben Holm

--BS-- wrote:

Reply to
Preben

./../../de/produkte/loetwerkzeuge/images/0ana60.jpg&article_id=285

Jeg købte min hos RS, jeg har været glad for den. Jeg foretrækker den i hvert fald frem for en Weller... spidserne er måske lidt dyre, men de holder ganske længe.

Mvh Kimjand

Reply to
Kim Johan Andersson

Kender dem. Ikke så tosset.