LM324?

Hej NG

Jeg er ved at designe et PCB omkring en LM 324, men jeg skal kun bruge halvdelen af kredsen, hvad gør jeg med de resterende ben?

-- Med venlig hilsen Michael Petersen residerende i Nyborg fjern dyret i min @dresse ved privat post

Reply to
Petersen_Michael

Du sætter den udgangen til minus indgang, og stelforbinder plus indgangen.

"Petersen_Michael" skrev i en meddelelse news:42996e5a$0$169$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det kommer an på hvad du har plads til i dit design. hoved reglen siger at den ikke må kunne komme til at oscillere. så begge indgange skal være bundet op så det ikke er muligt. normalt binder man den inviterende indgang og udgangen sammen. om man så forbinder den noninveterende til plus eller minus er så uden betydning. Husk en kondensator på forsyningen til kredsen hvis den ikke gør som du vil.

jacob

Reply to
Jacob

"Petersen_Michael" skrev i news:42996e5a$0$169$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk

Så bruger man en LM358 i stedet for LM324

Forbind output til Inverterende input og lav en forbindelse fra ikke inverterende input til den ene af forsynings spændingerne eller gnd.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Jeg vil nu aldrig bruge positiv forsyning - det er udenfor common mode området.

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

Hej

hvad ville du så gøre hvis den var forsynet med single 0 - 5V så er de vel begge uden for, hvis du tænker på common mode som dens "arbejds" område ?

Kasper

Reply to
Repzak

Jeg har designet således at jeg benytter 1,2,3 & 5,6,7 + på 4 og stel på 11

Som jeg læser det i skriver til mig vil jeg undgå bøvl ved at luse (8 &

9) og luse (13 & 14) samt luse (10 & 12 sammen med stel) ?

du vil.

Du vil have en kondensator direkte over 4 & 11?

-- Med venlig hilsen Michael Petersen residerende i Nyborg fjern dyret i min @dresse ved privat post

Reply to
Petersen_Michael

LM324 og LM358 har common mode område til negetiv forsyning, og er nok den første op-amp med data for 5 volt drift.

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard

"Petersen_Michael" skrev i en meddelelse news:4299d68e$0$184$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

rigtigt forstået. man luser til den power der er tættest på. nogle gange kan man spare lidt ved at tænke sig om når man bestemmer sig for hvilke opamps man vil bruge. man er ikke låst af at man skal bruge dem i nummer rækkefølge. jeg bruger oftest kun den ene ende af kredsen. det kør at jeg slipper for rod med power.

Det er altid en god ide. men jeg kom lige til at tænke på hvor langsom lm324 er. så det behøves vist ikke. den duer ikke meget over 40KHz

Reply to
Jacob

Ok, jeg har så valgt at bruge den ene side - det ser ud til at give den bedste placering af komponenterne, i det her tilfælde :-)

Sikkert :-)