JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

hej er der nogen der ligger inde med JOSTYKIT byggesæt eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

Mvh Jens

Reply to
jens østergaard

"jens østergaard" skrev i meddelelsen news:49bed569$0$56773$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

De er nok væk men jeg har AE-bogen.

Mvh. Steen.

Forøvrigt er de byggesæt noget skrammel efter min mening.

Reply to
Steen Jakobsen

De plejede nu ikke at fejle noget, det var for det meste ham med loddekolben der var problemet. Det kan selvfølgelig også være et meget stort problem, men Jostykit-byggesættene fejlede generelt intet.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Steen

Nå, du var en af dem der ikke kunne hitte ud af det :)

"Max" skrev i meddelelsen news:49bfcfcc$0$15890$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Problemet var ikke at de ikke virkede, det gjorde de jo altid. Det jeg mente var lydkvaliteten i de forskellige konstruktioner. Selve print og komponentdelen var fint nok.

Steen.

Reply to
Steen Jakobsen

Hej Steen

Ny var det jo langt fra alle byggesættene der handlede om lyd og mange af dem der handlede om lyd var faktisk mere eller mindre kopier af kommercielle produkter, så det var nok standarden. Skal man bygge high-end må man selv igang med det hele.

Uhada, jeg forstår godt der er problemer med lydkvaliteten, der var jo lysdæmpere og lysshow imellem byggesættene ;O)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

De var så alle medlemmer af AT-serien. AF-serien, som Jens efterlyser, indeholdt audio-konstruktioner og de var ganske rigtig ikke af HIFI-kvalitet (husker jeg byggede en "4-kanal HI-FI stereo mixer". De billige op-amps susede lige så meget som en dag ved Vesterhavet).

Jeg har bygget næsten alle sæt i AT-, JK-, NT- og MI-serierne, da jeg havde en far der sogte Jostykit i 70-erne (et godt salgsargument at "de kan bygges af en 10-årig"). AF-serien solgte han næste ikke, da han som radioforhandler ikke kunne stå inde for kvaliteten.

Reply to
Allan Soerensen

Hvor i landet? Jeg har et monteret print til VHF-scanneren liggende til snarlig ophug. Tilstanden er ukendt men det skal nok repareres lidt og trimmes. Det er dit hvis du er interesseret. Jeg har vist også nogle JK-konstruktione liggende når jeg engang finder dem.

/Lars (Nordøst Fyn)

Reply to
Lars Peter Larsen

..og var der endelig tvivlsspørgsmål, stod Jan Solberg på pinde for en for at løse problemerne.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Måske har Elektroniklageret i Skive stadig nogle liggende. Du skal have fat i Erik, da han er den eneste der er gammel nok til at vide noget om dette.

/Hans

Reply to
Hans Kjærgaard

du kan ogs=E5 pr=F8ve OBC i s=F8nderborg OBC E-mail Address(es): snipped-for-privacy@get2net.dk

Det er min lokale grossist gennem snart hundrede =E5r.. og kan ofte hj=E6lpe. desuden er det nok landets billigste sted, hvor man kan f=E5 alt fra modstande til microcontrollere. alex

Reply to
Alex

"jens østergaard" skrev i en meddelelse news:49bed569$0$56773$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Prøv at kontakte Hennings elektronik,,, han har nemlig købt en masse restprint fra dem der overtog Jostykit i sin tid, så kan være han har noget af det du søger...

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

"15kw" skrev i meddelelsen news:49c0de5a$0$56774$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Du finder Henning her:

og fysisk i Sejs gl. brugs..... Mvh, Leif

Reply to
Leif

"jens østergaard" skrev i melding news:49bed569$0$56773$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg husker alle disse spennende byggeset da jeg bodde i Norge. Men økonomien tillot ikke mange investeringer den gangen. Men nu når jeg er pensjoneret kunne jeg godt ha prøvet meg på noe spennende utfordringer. Har fortsatt loddebolten i verktøykassen. Så finnes det fortsatt sånne byggeset?

Reply to
Ceroy

"Ceroy" skrev i en meddelelse news:49c2bff4$0$56783$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

JOSTYKIT krakkede (sidste gang) for mange år siden, så vidt jeg husker var det i begyndelsen af 80'erne (så jeg tror ikke nogen forhandler har restlager liggende, som nogen foreslår). Der er andre, der stadig laver elektronikbyggesæt, bl.a. Vellemann og Smartkit. Kit fra begge producenter kan f.eks. købes hos

men du kan sikkert også finde en forhandler i Norge.

Reply to
Allan Soerensen

"Allan Soerensen" skrev i melding news:49c351fc$0$56792$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Nu har jeg flyttet til Viborg for 3 år siden så da bør dette være nemt. Takk :)

Reply to
Ceroy
:

Jeg har en masse JK med flere hvis det har interesse endnu mvh Ivan

Reply to
cbcentret

Den 01-04-2018 kl. 10:33 skrev snipped-for-privacy@gmail.com:

Reply to