IR modtager ( til pc )

Hejsa

For længe siden havde jeg en lille IR modtager der sad i en boks, tilsluttet en PC via seriel port ....

Nu er Serielle porte efterhånden også en saga blot - USB er midlet, men kan nogen huske den beskrevne boks.

Der var et lille program med, så man kunne få sin pc til at udføre handlinger afhængig af den knap på remoten man trykkede på

(Modtageren var ikke hys med hvilken remote man brugte)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Hej Den 10-04-2011 15:26, snipped-for-privacy@froerup.dk skrev:

Gætter du at du tænker på Lirc.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Den 10-04-2011 15:35, Hauge skrev:

Og til Windows:

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

snipped-for-privacy@froerup.dk skrev :

det er så opklaret det var girder ....

IR boksen har en 12c508a siddende, og lidt krimskrams

Jeg har lagt et billede af dimsen her :

Ifald nogen kender den

(Måske det kan være mit USB to Serial der ikke virker..)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Den 10-04-2011 17:06, snipped-for-privacy@froerup.dk skrev:

Ved ikke med Girder, men de serielle Lirc modtagere virker ikke med usb til serial adaptorer. Kan være dét er dit problem?

/Thomas

Reply to
Thomas Rasmussen

Thomas Rasmussen skrev :

Det kan meget vel tænkes problemet ligger i usb_to_serial dimsen

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Thomas Rasmussen skrev :

Nu fik jeg så forkølet mig på en Ione Q11 modtager (og pind) - den vil WinLirc åbenbart heller ikke kendes ved - nogen ideer ?

Så inde på WinLirc sider de omtaler en MCE modtager, men det er måske Microsoft's egen usb fætter der menes ?

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

En anden løsning kunne være at købe et komplet sæt. Prøv at søge "PC remote control" på dealextreme.com F.eks. denne her bliver leveret til din dør for sølle 38 kr:

Leo Havmøller.

Reply to
Leo Havmøller

Leo Havmøller skrev :

Den var da værd at kaste et blik efter !

tak