Hjælp til "pop" lyd

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne den kedelige "pop" lyd der kommer når switcher mellem 2 audio inputs i min forstærker.

mange tak...

Reply to
jesper

"jesper" skrev i en meddelelse news:4322e5c7$0$94385$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

- Forstærker??? - Signalkilder, alle, eller nogen specifikke???

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen

Jeg skifter mellem 1 guitar og 2 effekter med et relæ (a-b), men hver gang relæet skifter kommer det kedelige "pop" kan man tage det med en kondensator eller ??

"Lars Nielsen" skrev i en meddelelse news:4322e67a$0$18642$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
jesper

"jesper" skrev i en meddelelse news:4322ef3a$0$94438$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Prøv at montere en 10 KOhm modstand parallelt over udgangen på hver signalkilde (før relæet)!

Reply to
RK

"jesper" skrev i en meddelelse news:4322ef3a$0$94438$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

- Dit skift sidder altså udenfor din forstærker???

Stel er selvfølgelig forbundet hele tiden, så den ikke bliver omskifter, eller??? Du har selvfølgelig en diode i "antiparallel" på relæ'ets spole, så gnisten bliver slukket??? - har du målt om der er et minimanlt DC-potentiale på dine to signalkilder?? Hvor kraftigt er pop'et??

Lars / Viborg

- 10 kilo modtanden mellem signal og stel på begge kilder, kan godt hjælpe lidt... - Og osse mellem signal og stel på indgangen...

Reply to
Lars Nielsen

der er fast stel på det der med minimanlt DC-potentiale er jeg ikke klar over hvad er, er der ikke noger med en kondensator der klarer den slags pop og jo, det er forhøjt.

"Lars Nielsen" skrev i en meddelelse news:43231c45$0$18640$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
jesper

RK skrev i meddelelsen ...

gang

Nej !

Nu er det sådan at der er én kilde, nemlig guitaren ;-) og den er en helt passiv pickup, som vil have det meget skidt med en 10K belastning. Den skal belastes med over 100K, eller (meget) alternativt se ind i en strømindgang.

Men det er nu ikke guitaren, der er problemet, men derimod lækstrømme ud af de to effekters indgange. Hvis der i indgangen til effekterne sidder en elektrolyt eller tantalelektrolyt, så udskift dem med almindelig polyesterkondensator med samme værdi. Direkte på indgangsstikket på hver effekt sættes en 1M modstand mellem signal og stel hvis ikke der allerede er en.

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

Jeg er sikker på at de er relæet der laver lyden for hvis jeg kun tilslutter relæet uden effekter så popper der stadig på samme måde, så jeg skal bare have funder en måde at gøre det rela tavs på ???

"Orla Pedersen" skrev i en meddelelse news:43243fd1$0$2350$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
jesper

"jesper" skrev i en meddelelse

Hej Jesper

jeg forstår ikke helt hvorfor du bruger relæ til switch byggede du ikke den "Switch" jeg viste dig i dit sidste indlæg "Hjælp til lille switch"

denne her kan det der, med to stk fod kontakter

diagram

beskrivelse ( læg mærke til de to 1 Mohm modstande)

fod kontakt

                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen
www.tidsfaktoren.dk   mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk
Reply to
Michael Meidahl Jensen

jesper skrev i meddelelsen ...

tilslutter

Det vil sige, at Du både har relæ før og efter effekterne ? I så fald kunne din forstærker jo også være den mistænkte hvad angår lækstrøm :-|

Problemet "forstærkes" givetvis af dine relæer som jo nok er af typen "bryde før slutte".....

mvh Orla, som har lavet en del reed-relæ omskiftere, og "potentiometre" uden problemer.

Reply to
Orla Pedersen

hvad gør jeg så ved det ??? det er denne her dims jeg bruger, der et relæ diagram på siden..

"Orla Pedersen" skrev i en meddelelse news:43247f6e$0$162$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Reply to
jesper

jesper skrev i meddelelsen ...

Det ved jeg dæl'me ikke Jesper :-/ Hvis det er dele Du har købt ved en forhandler, hvad så med at foreholde "ham" problemet med de defektdesignede produkter ?

Hvis ikke selv at Du kan måle dig frem til problemet med den lille lækstrøm, hvordan havde Du så tænkt dig at jeg skulle kunne klare det gennem nyhedsgruppen ?

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

Den er en jeg engang har købt brugt, jeg tror at det er mit setup der driller mig på en eller anden måde jeg har bl.a. 2 effekter og en forstærker i et 19" rackskab og jeg er ikke klar over om der er nogle stel eller jordforhold jeg ikke har overholdt. Jeg ved ikke hvordan man måler lækstrøm og hvordan man fjerner den.. Mange tak for hjælpen ;-)

"Orla Pedersen" skrev i en meddelelse news:432511a5$0$23571$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Reply to
jesper