Hjælp til lille kreds.

Hej Orakler

Jeg har fået til opgave at sample et meget hurtigt signal, men den min løsning virker kun med en funktionsgenerator som kilde:-(

Jeg har lavet en lille side som beskriver kredsløbet og viser problemet.

Håber på der er nogen det kan fortælle mig hvad går galt.

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Der er tydlig oscillation på både input og output. Hvordan ser pulsen fra A225 ud hvis ikke den er forbundet til opampen - stadig oscillation ? Hvordan ser pulsen ud hvis i belaster A225 med en 10kOhm modstand f.eks. - stadig oscillation? Prøv så at tilføje lidt capacitet til belastningen, f.eks. 1pF-100pF. Giver det oscillation ? Hvis det er belastningen der giver anledning til oscillationer, så prøv at lægge en 50-100kOhm modstand i serie med +-indgangen. Vær opmærksom på at det sænker båndbredden:

f = 1/(2pi*R*C)

hvor R er modstanden og C er opampens indgangskapacitet. Pulsen der er afbilledet kræver ca. 250kHz båndbredde.

Hvis ikke det giver pote ville jeg forsøge med at sænke båndbredden på operationsforstærkerkoblingen, men min primære mistanke går stadig på belastningsforholdende for A225.

-Thomas

Reply to
Thomas Thorsen [9000]

Nope

Super. det skal prøves.

TAK

Reply to
Mikkel Lund

Det ligner noget med ringninger - mulig kur: afkoblinger, stelplan, afkoblinger og til sidst stelplan ;-)

De skriver også om a255: ...Particular attention should be paid to the detector ground connection to avoid oscillation due to feedback...

Alt ialt tror jeg at det der går galt er den fysiske udformning, eller sagt på en anden måde at det kredsløb du har bygget ikke ligner dit diagram - skuffen med ideelle komponenter har været tom ;-)

--
/carsten
Reply to