Hjælp med pinout på ASCII Plasma Display

Hej.

Jeg sidder og nusser lidt med et gammelt Plasma display jeg har liggende.

Og så spørger i hvad jeg skal bruge det gamle lo.. til ? Don't ask! - jeg har bare en kærlighed for vintage elektronik, Nixierør m.m.

Jeg ender op med at styre displayet med noget PIC processor.

Displayet er tydeligvis med almindeligt 8 bits ASCII interface og nogle handshake/kontrolben.

Jeg har prøvet ALT, og jeg kan ikke få hul igennem til det.

Der er tilsyneladende et "testben" på displayet, der hvis det lægges til stel, printer en ASCII tabel på skærmen.

Jeg har lavet et lille testprint med en række knapper og dip switches så jeg kan sætte et tal op på den 8 bits brede port og så toggle de forskellige kontrolben, men INTET sker.

Er der nogen der har en idé til hvad jeg mangler ?

PÅ dette links kan se billeder af dyret, og ASCII tabellen der printes - for de nysgerrige, er der også lige et billede af strømforsyningen jeg laver +200 volt med. En fin lille 555 Switcher med en IRF740 fet.

Vha. en del reverse engineering med multimeteret har jeg dechifreret pinoutet, som kan ses her:

Der sidder en 74LS373 latch hvor de 8 databits går ind på.

Hvis du sidder med en idé til hvad jeg kan have overset, så giv lyd.

// Per.

Reply to
Per Jensen

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det er et Densitron display med modelnummer PM12C40-MPU

Så det er altså et 12 linier á 40 karakterer displays.

Nogen der har nogle gamle Densitron kataloger i reolen ??

// Per.

Reply to
Per Jensen

Du kan prøve at kontakte Densitron og spørge efter datablad.

C. Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen