Filter implementation i matlab xpc

Hej Hvordan implementerer matlab filtrer i xpc? Hvis jeg har H(s) =3D

1/(s+1), laver den s=E5 en zero order hold og derefter en differensligning, eller har den en anden metode. Hvis der er nogen der har et link til det dokument hvor det st=E5r, s=E5 bliver jeg meget glad?

mvh Jeppe

Reply to
Jeppe Holm

-det er jo nok mindst lige så meget matematik, som det er elektronik. Vidste du, at der e ren newsgruppe, der hedder comp.soft-sys.matlab

Hvis ikke noge svarer, kan du prøve den :-)

Bo //

-nej jeg kan ikke selv svare

Erstatter den ikke "bare" s med omega i - også regner den en komplex værdi ud for hvert af elementerne i din vektor. Du kan så vælge at få absolut værdien og vinklen for hvert element. Det er godt nok nogle år siden, og teorien er lidt rusten, men der er vist ingen magi i det.

Jørn

Reply to
Jørn Hundebøll

Hej Jeppe Jeg har ikke prøvet at sætte et xpc target op, men har arbejdet en del med Matlab. Den ligning du angiver er kontinuert, hvorimod xpc nødvendigvis må køre i diskret tid. Om xpc target er i stand til at tilnærme det kontinuerte (ved at sample meget hurtigt) er jeg ikke klar over, men for at være sikker ville jeg angive en differens ligning, der passer overens med den samplingsfrekvens xpc target er sat til. Du kan bruge kommanderne c2d eller c2dm til at oversætte fra kontinuert tid til diskret tid.

se evt.

der må stå noget fornuftigt

mvh Simon Børresen

1/(s+1), laver den så en zero order hold og derefter en differensligning, eller har den en anden metode. Hvis der er nogen der har et link til det dokument hvor det står, så bliver jeg meget glad?

mvh Jeppe

Reply to
Simon Børresen

Hej Jeg har tydeligvis ikke formuleret mig klart nok. Jeg har allerede xPC oppe at k=F8re med en simulink model. Den tager fint kontinuerte funktioner, den skal bare have samplingstiden at vide. Det er bare det at der er mange forskellige m=E5der at implementere filtre p=E5.

mvh Jeppe

Sim> Hej Jeppe

l med

m=E5

inuerte

kker

er

Reply to
Jeppe Holm

Hej Fungerer det ikke på den måde at xPC sampler systemet med en fast frekvens? I så fald svarer det jo til at der foretages et zero order hold (ZOH) på de kontinuerte tilstande i systemet, der måles på. Og når der nu er foretaget ZOH på tilstandende er det jo blevet til diskret tids målinger, hvorfor det ikke giver mening at filtrere med et kontinuert tids filter. At det så godt kan lade sig gøre hvis samplingsfrekvensen er høj nok i forhold til systemets egenfrekvens er en anden sag,

mvh Simon Børresen

mvh Jeppe

Sim> Hej Jeppe

kontinuerte