Fejl på Hantarex Polo monitor...

Hej,

Sidder og bokser med en hantarex polo arcade monitor.

Den driller mig lidt, symtomerne er at den med fabriks ind af G2 har svage tilbageløbs striber, efter 3-5 drift er billedet blevet væsentlig lysere og tilbageløbs striberne er nu meget markante. Har været over den med ESR meteret og tjekket HSP kondesatorne... hints som kan lede mig på vej søges ;) - HSP trafo ?

vh.

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Har målt lidt videre, B+ starter på 142,5 (skulle være 138), når skærmen bliver helt hvid og stabiliserer sig er den på 139...

Hints ;)

Reply to
Anders Jacobsen

Det lugter jo lidt af fejl på de lytter du troede du ikke behøvede at skifte :-)

Personligt ville jeg ihvertfald som et _minimum_ skifte dem på primærsiden i strømforsyningen og den til B+ på sekundær.

Du kan roligt regne med, at alle fysisk små lytter i strømforsyning, liniedel, rammedel skal skiftes... Sådan en monitor har jo kørt mange timer i sit liv og været varm samtidigt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Mener du det, de måler alle ok med ESR meteret ? ;)

vh.

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Der er en chance for det, ja.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Tja, det tager jo ikke langt tid at skifte dem, og 15 min senere må jeg desværre konstatere at det ikke har afhjulpet problemet :(

Flere foreslag :) ?

vh.

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

But it was not :(

Når den er varm og G2 er helt i bund er der stadig lys i røret altså på fronten rødligt skær...

Sikke noget skrammel... hilfe...! :)

Reply to
Anders Jacobsen

Der kommer fra HSP trafoen 170 volt ud hvor der skal komme 200 volt til billledrørs print...

Reply to
Anders Jacobsen

Ja tjek 270 ohms modstand til G1.... o:)

vh.

Anders

Reply to
Anders Jacobsen

Hmm, det plejer da at skulle komme 200V ud i alle de fjernsyn jeg har rodet med. Kan fejlen evt. være en trafo som har brændt nogle viklinger? Eller er der noget der belaster 200V-forsyningen mere end det burde? Virker skærmen som den skal - bortset fra billedproblemet du beskriver?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Duh :)

Nå, men så kan kræet jo lidt endnu - det er jo fjong :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Ja det ser sådan ud, men hva hulen er G1, har kigget lidt på repairfaq.org, men måske er det nemmere at forstå hvis nogen kan forklare på dansk... der er kun ca. 1 volt på G1...

vh.

Anders

Reply to
Anders Jacobsen