Ét schematic, men flere boards i EAGLE Cad ?

Hej.

Jeg har tegnet mit diagram op på 1 sheet i Eagle Cad, men vil gerne bygge mit projekt som 3 stakkede print via printconnectorer og stag.

Hvordan bærer man sig ad med at få det til at fungere ? Jeg kunne tænke mig, at jeg brygger hele schematic sammen, og så laver en ny projektmappe, et nyt schematic og kopierer den del af diagrammet over jeg skal bruge, tilføjer kantconnector mm og så lægger jeg printet ud, men det virker en smule kluntet i mine øjne.

// Per.

Reply to
Per Jensen

"Per Jensen" skrev i en meddelelse news:ar-dnV5wSt3td snipped-for-privacy@giganews.com...

Jeg tror ikke det er muligt, at gøre - uden at du laver 3 diagrammer. Men prøv at stille dit spørgsmål i eagles egen gruppe. De har egen news server:

Server: news.cadsoft.de Gruppe: eagle.support.eng

Der har jeg fået besvaret flere spørgsmål.

C. Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen

Carsten Nielsen frembragte:

Connectorerne skal vel blot tegnes med ind i diagrammet. Kender ikke Eagle, men der kan blive et problem med net-navne, som man så må benævne efter boardet. Kræver så at der kan håndteres mere end eet board i PCB delen.

Birger

http://bbsorensen.dk
Reply to
Birger Sørensen

bygge

Det nemmeste m=E5 vel v=E6re at l=E6gge det hele ud p=E5 1 stort print (ink= l. de konnektorer der skal bruges mellem de f=E6rdige print), fremstille printet, og klippe printet over til de 3 bidder Per =F8nsker sig. Den l=F8sning har jeg brugt flere gange selv. Mest af alt fordi det derved er nemt at sikre sig, at stik og huller sidder korrekt, s=E5ledes en stakning g=E5r glat.

/Ghydda

Reply to
ghydda

"ghydda" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@i31g2000yqm.googlegroups.com...

Der er nu ingen grund til at producere det som et stort print.

  1. Får man lavet print ude i byen, er producenten vandt til at fræse flere enkelt print ud af et panel.
  2. Står man hjemme ved køkkenbordet, klipper man bare filmen over og fremstiller 3 enkelt print.
Reply to
Allan Soerensen

Hej Per

Nu er det omvendte normalt i printverdenen, altså flere schematics til det samme print.

Men lav tre schematics, lav komponentnumrene fra 100 til 199 på det ene, 200 til 299 på det andet og naturligvis 300 til 399 på det tredie. Hiv så alle tre netlister ind på det samme print og lav 3 selvstændige print, nummereringen gør det nemt at holde de

3 print adskilt.
--
Mvh

Tak Max, det var en rigtig god idé.

Nu hvor jeg tænker på det, bruger mange producenter også den fidus i schematic og silketryk, f.eks. mit HP 34401A multimeter, der har hver "afdeling" om du vil hvert sit nummersystem.

// Per.

Reply to
Per Jensen