Brinck Elektronik solgt

Hej Gruppe

Familien Brinck har åbenbart besluttet sig for at trække sig tilbage fra detailhandel pr. 1/4-2008. Butikken er solgt til Helmholt. Det bliver spændende hvordan butikken videreføres. Personligt håber jeg at der ikke sker forandringer af nævneværdig betydning, jeg kan ikke rigtig undvære mine jævnlige besøg i gode gamle "Dimse-Land".

Nå ja, der er udsalg indtil 1/4, så de ikke skal tælle så meget på statusdagen.

Herfra ønskes et godt otium til A. og T. Brinck.

/Bo.

Reply to
Bo Braendstrup

"Bo Braendstrup" skrev i en meddelelse news:47cc8ba0$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jeg tror godt du kan forberede dig på nogle store forandringer. Helmholt kører deres butik på en helt anden måde, som ligger langt fra den hyggelig "rodebutik". Jeg kommer jævntligt i Helmholts nutik i Struer, og der har de efterhånden næsten ingen komponenter mere (er du heldig ligger der 2-3 stk. i skuffen med røde lysdioder). Til gengæld har de en frygtelig masse færdigvarer (bras) som importeres fra fjernøsten af Vellemann, som de jo har argenturet for i Danmark. Du kan få et indtryk af varersortementet ved at kikke på

(Elextra kæden er startet af Helmholt og det er dem, der leverer kædens varer). "Komponenter" er blot en enkelt lille kategori, prøv at kik hvor mange af de oprettede komponenter, der så reelt er på lager :o(

Som "rigtig" elektronikmand er det en kedelig udvikling. Århus Radiolager er heller ikke som i de gode gamle dage :o(

Reply to
Allan Soerensen

Så er det da godt at vi stadig har O.B. Carlsen :-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Hej Allan

Hvad skal de leve af disse forretninger, der er jo ingen der laver elektronik mere og når de endelig gør det, ja så tænker mange af dem kun på prisen. Hvis man er rigtig elektronikmand idag, ja så køber man sortimenter med komponenter, på f.eks. E-bay koster de ikke ret meget. Min kælder idag udviser nok en større mangfoldighed af komponenter end mange af de gamle elektronikforretninger kunne byde på. Jeg handler ikke for at lave noget, jeg lægger på lager så jeg bare kan bygge med det der er på lager, det koster, men det er hobby og hobby koster penge, noget mange danskere godt kunne lære.

Hold da op, eksisterer han endnu :o)

Det er snart 25 år siden jeg læste i Sønderborg og husker stadig hvordan man pænt måtte stå ude på trappen kl. 15.00, sammen med en håndfuld andre elektronik-folk, og vente på at blive lukket ind en af gangen. Når det så endelig blev ens tur til at blive lukket ind fik man en skideballe fordi man sådan tillod sig at komme og købe nogen af hans komponenter. Komponenterne lå spredt rundt i hele huset, så han blev helt tosset, hvis det viste sig at man skulle have noget fra kælderen og bag efter oppe fra loftet. Har flere gange oplevet at få at besked på at komme en anden dag og få resten af det man skulle bruge.

O.B.Carlsen er virkelig en institution inden for elektronik-"butikker", man bliver helt nostalgisk :o)

Reply to
Allan Soerensen

Allan Soerensen skrev bl.a.:

Ja, men det er altså ikke butikkernes skyld. Det er VORES skyld, da det er os, der er forbrugerne...

Det er da nok mindst tyve år siden, jeg havde gang i loddekolbeln andet end rep og stik, og når der ikke sælges halvledere mere, så må butikkerne jo finde andre produkter... - eller lukke....

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Bo Braendstrup skrev:

Aage Nielsens's eftf. lukker også.

Ole overtager stillingen som Daglig leder over i Frederiksborggade (Brinck).

Jeg har ikke hørt snak om at der ikke skal være løsdelssalg mere ??

Hold øje med Brinck.dk og Aanielsen.dk - der kommer muligvis et massivt oprydningsudsalg hvor der sælges ud i KASSEVIS til næsten latterlige priser. Ole har KASSEVIS af guld stående, der ellers er svært at sælge, når det ikke står fremme i butikken.

Mvh,

//Per.

Reply to
Per Jensen

Efter at hans mor døde flyttede han op i hendes lejlighed så nu har han ikke elektronik i sin egen bolig. :-)

:-)

--
Mvh
Jesper Poulsen

Jeg syntes det ville være fint om flere elektronikfolk gjorde brug af

for komponentsalg. Det er jo meget vi allesammen går og gemmer på og skulle en og anden bruge et specialstik eller bare 100 modstande, så kan man jo lige så godt købe det af en der ikke kunne stå for fristelsen til at købe 1.000+ stk. hos ophørsudsalg hos brinck. e.l. Men det kræver jo folk gider den slags. Og en ting er naturligvis modstande o.l., noget andet og nok vigtigere er de lidt mere specielle ting.

Hermed en opfordring. Skriv hvad i har i kasserne :-)

Peter

Reply to
Peter Andersen

Per Jensen skrev:

Godt vi har Peter i Elektronik Lavpris i Århus. 1) Han er skide flink 2) han skaffer ALT 3) Lageret er ret stort Ulemper: Ikke altsamment helt lødigt i kvaliteten...men det spotter man jo straks...

Reply to
Jens Hansen