En stikdåse som insisterer på "jord"? (aldeles urimeligt)

Altså i sådan en situation vil jeg blæse på, at billeder ikke er velsete i en NG. Folk kan da bare stille deres modtagelse til html. Jeg synes, det var uhyre informativt og sparer mangnge mange ord o en masse tid. Det sætter hele udvekslingen af inoformationer i et langt mere informativt perspektiv.perspektiv, selvom det ligger udedn for ens eget fagområde. Vi kan ikke dække alle områder samtidig.

Så kan vi lave pjat med det eller lade være, men i første omgang skal det i hverfalt gøres under gensidig tillid o ikke høg over hø, for at overdrive og dermed fremme forståelsen.

Nå, det var måske OT i denne NG, men det vil KHJ SK PÅ.

Navnet er i ørigt Karsten, men på grund af sammenfals med andre med samme navn og stavemåde her jeg foreløbig valgt denne signatur.

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Tak.

Reply to
KHJ

KHJ skriver:

Nej, billeder duer ikke i news, ej heller HTML. Derfor sorterer min ansvarsfulde sådanne indlæg fra i "text only" grupper (og derfor kan jeg ikek se det indlæg du svarede på).

Men jeg kan ud fra dit citerede læse at det er Schnieder switchger der var tale om. Dem har jeg også lidt erfaring med, blot ikke i 6,3KA klassen

Og nogen internetudbydere dropper sådanne indlæg i deres newstråde :( til dette formål findes f.eks. dk.binaer

m.v.h. Mikael

Reply to
Mikael Hansen

"KHJ" skrev

sølvpapir -

Og lige der er vi absolut enige!

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Vi kan da godt blive enige om, at det normalt ikke bruges. Hvorfor skulle det ikke du?. Der jo ingen, der kan se, om du har din OE opsat til kun at modtage "text only" eller HTML. I vore dage skulle det, der tidligere kaldes tidsspil på grund af lave overførselshastigheder vel ikke være det store prolerm. Så mon ikke det at have begrænset sig til kun at kunne modtage "Text only" sådan set kun er et spøhgsmål om stædighed.

I øvrigt kan en visuel fremstilling som oftest være væsenlig mere illustrativ og dervede spare en tilsvarende forsøg på forklaringerm, der ofte ender i misforståelser.

For alle eventualiteters skyld er min OE sat til at modtage HTML, så jeg ikkke går glip af noget. Desuden var det ikke miog, der sendte billedet eller mig, der fortalte Schneider switch, men dine erfaringer på området ville jeg da også godt høre (læse).

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

Som jeg skrev andet steds, så er det jo kun at begrænse sig selv. Der er jo ingen, der kan se, hvad den enkelte har sat sin OE op til at kunne modtage.

Hvis vedkommende kun vil modtage klar tekst, bliver det jo hans problem. Derfor kan man da gosdt have en regel om, at det kun er undtagelsesvis, der sendes noghet i HTML, der som jeg også skrev, kan være væsentlig mere illustrativ.

I øvrigt, så er det vist ikke alle udbydere, der understøtter en binær gruppe. I de fleste tilfælde er det heller ikke til at få plads - joh, sådan flere 100 sidere længere ned, da mange har så travlt med at udskifte videofilm etc. Man kan så spørge om der her er tale om groft misbrug. Det er for et enkelt billede i hvert fald mindre tidskævende i HTML - altså undtagelsesvis.

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ
[om billeder]

Fordi mange udbydere filtrerer news, så indlæg med HTML og/eller billeder slettes automatisk.

Reply to
HKJ

Den Sun, 20 Feb 2005 12:47:01 +0100, "KHJ" skrev:

Hvis HTML var tilladt i nyhedsgrupperne skulle man se på alverdens mystiske fonte og farver, se bare hvordan amatørwebdesignere laver hjemmesider (YDRRRK!).

Kald det bare stædighed, men jeg synes at usenet er grimt nok allerede.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

Real knowledge is knowing the extent of one's ignorance.
Reply to
Jens Petersen

KHJ skriver:

Fordi jeg modetager det ikke.

SÅ ! kan du så tale pænt !!! Jeg har da ikke i sinde at skifte til noget _så_ usikkert som OE !!!

Jeg bruger ikke OE, ja ikke engang M$ winsnooze, det wil du kunne se hvis du kigger i headeren.

Og det er ISP der filtrere indlæg fra, for opsætningen er det samme for alle newsgroups.

Det gir jeg dig ret i, problemet er at det ikke er mig der ikke vil, men min ISP der ikke giver mig lov at se indlæget.

Også her.

m,v,h, Mikael

Reply to
Mikael Hansen