Eberspracher 801

er navnet på serie digital modulatoren som styrer diselvarmeren i bilen min. Den har en DEFA trådløs "Smartatart" enhet, og instruksjonsboken forteller at en tilsvarende fra Webastro stort sett også kan benyttes.

Disse fjernstyringsenhetene er altfor kompliserte til mitt daglige behov. Jeg har behov for en transceiver som sender kommandoen "on", og får returnert svaret "On" (På) ;-) samt nuværende temperatut. Den skall også lystre kommandoen "Of" samt returnere statusen "of" og aktuell temperatur.

Jeg bruker en PLC / PC til signalbehandling inne i huset,

Jeg håper å kunne bruke noe blåtannliknende til å formidle signalene fra bilen til "fast grund", men jeg er ikke istand til å finne relevante opplysninger på nett. Jeg håper noen som skjønner behovet er villig til å hjelpe meg til å finne egnet literatur.

HM

Reply to
Harald Mossige