DVD-optager blues

Hej NG,

Først, undskyld hvis mit spørgsmål er (for meget) off topic for denne NG, jeg synes ikke jeg kunne finde en bedre.

Jeg har en Phillips DVDR 880 dvd optager der på det seneste er begyndt at opføre sig træls.

Nogle DVD'er kan den slet ikke læse, der er ofte problemer med at optage (siger disk error). Senest startede jeg med at optage, efter ca, en time gik den i stå pga. disk fejl. Da jeg senere ville afspille det jeg havde optaget kunne den slet ikke læse disken (skriver no disk), en anden DVD afspiller kan godt afspille den (lyden er forsinket et par sekunder ???).

Jeg har haft toppen af den og forsøgt at rense omkring læsehovedet, det var egentlig ikke beskidt, og det ændrede ikke noget.

Spørgsmålet er så hvad man gør ved dyret?

1: Sender det til service og betaler 1000,- 2: Køber en ny (hvilken). 3: Roder med den selv.

På forhånd tak

Bertel

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Den er ikke stadig under reklamationsret? Mine forældre havde lignende problemer med deres Philips DVD-optager da den var omkring et år gammel. Den fik et nyt løbeværk og en ny firmware, og så var den kørende igen. Det hele blev dækket under reklamationsretten.

--
signing off.. Martin Sørensen
Reply to

Måske. Så vidt jeg husker er den mindre end to år gammel. Den er købt i el-giganten, og jeg har en mistanke om at de vil sige at fejlen skyldes almindelig slitage og at de dermed vil have mig til at betale for reperation.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard
Bertel Brander

Bertel Brander skriver:

Det er ikke almindeligt slid.

Philips yder svjh 2 års garanti på deres produkter overfor butikkerne.