Defekt loddestation

Hej

Jeg har en Velleman VTSSC50N som er lidt over to =E5r gammel. I dag ville loddekolben pludselig ikke blive varm. Jeg har m=E5lt 24V AC ud af stikket og checket sikringen. Ledningen ser ikke ud til at have kn=E6k, men jeg kan ikke m=E5le nogen modstand mellem ledningerne. Hvis jeg justerer temperaturen ned til omkring 200 grader, blinker lysdioden som den plejer at g=F8re, n=E5r loddekolben er varm. Jeg har ikke mulighed for at flytte kolben over i en anden station for at teste den.

Sp=F8rgsm=E5let er nu, om det er kolben eller stationen der fejler noget og i s=E5 fald hvad.

Nogen gode id=E9er?

mvh Jesper

Reply to
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen skriver:

Knækket ledning, eller defekt varmelegmen.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Min egen hjemmeside nu med nyt domæne

Det er ogs=E5 min umiddelbare konklusion, i betragtning af at jeg ikke kan m=E5le nogen modstand gennem kolben. Er der en med en tilsvarende station der kan m=E5le efter og fort=E6lle mig, hvilken modstand jeg burde forvente?

Nu skal jeg s=E5 bare se, om jeg kan finde kviteringen. Den er lige under to =E5r gammel, s=E5 der burde v=E6re garanti p=E5 endnu...

/Jesper

Reply to
Jesper Poulsen