CD problem

Er der nogle her i gruppen der kan svare på følgende

10 år gammel Maranz cd 10 der ikke vil læse første gang jeg ligger en cd i , men hvis jeg tænder og slukker en 5 til 10 gange læser den pladen er der nogle der har bud på fejlen og kan det betale sig at få den lavet, det var en af top model i 1995 den spiller godt når den ellers spiller

på førhånd tak

Reply to
tli

"tli" skrev i en meddelelse news:4228d28e$0$261$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

,

Hej jeg har selv stillet et lignende ? her, og fået indstillet laseren. Se ? fra d 16/1-05 Er der en standart fejl på CD afspillere.

Når du finder laseren, skal der være et lille pot meter, du kan dreje forsigtig 1/10 mm ad gangen og så kan den komme til at virke igen.

MVH

Torben

Reply to
Torben V. Mogensen

tli skriver:

Lugter lidt af en død laser....

Du kan jo starte med at rense laseren med en vatpind og noget rensevæske af en art. Hvis du ikke har prøvet det. :)

Torben V. Mogensen wrote:

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling

Mere af fokuserings fejl, som nogle gange kan rettes op.

Reply to
Klavs Rommedahl