C3272 transistor. erstatning ?

Jeg kan ikke finde noget omkring en transistor hvorp=E5 der st=E5r C 3272 PH8 Den er i et plastikhus ala TO-92 og sider i et kredsl=F8b omkring et rel=E6 til lysstyring i en bil (Kia) s=E5 jeg mener det er en alm. sm=E5 signal trans.

Det eneste jeg kommer frem til er en 2sc 3272 som er til noget video og et helt andet hus.

En her en som kan finde en erstatnig.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
olefedel

Hej Ole

Det ser ud som om BF459 skulle kunne erstatte den.

Det undrer også mig at man anvender en video transistor til at styre et relæ.

Datablade kan f.eks. downloades her:

hilsen

Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

Hej Ole

Ved nærmere tanke kunne det måske være en BC327 - det vil give betydelig mere mening. PH står muligvis for Philips? "2"-tallet kan jeg ikke se meningen med. I databladet står der at "Marking code" f.eks. er "C327" eller "C32725" (side 3). Husformen SOT54 ligner også TO-92:

|pp=[v=d,t=pip,i=BC807_BC807W_BC327_5,fi=47365,ps=0][0]

Bemærk at 2SC3272 og BF459 er NPN transistorer, hvorimod BC327 er en PNP.

hilsen

Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst