Blæser til computer

Hej. HAr en server der larmer en del mere end en jetjæger. Jeg vil derfor gerne sætte nogle andre blæsere i, meeen der er 4 ledninger på, og eftersom det er en server med alt muligt sikkerheds halløj, nægter den at køre ok hvis ikke blæserne sidder der, så

ben 1 og 2 er sikkert 0 og 12v ben 3 er sikkert til at måle rotationshastighed ben 4... tjae, nogen der ved det?

Reply to
tp

tp skrev:

Det er svjv. PWM styring, hvorfor man har valgt at bruge en ekstra pin istedet for blot at køre PWM på strømmen ved jeg ikke.

Reply to
Jan Nielsen

Nu skriver du ikke hvilken computer, men på nogle Compacs skal de 2 af benene bare kortsluttes (de 2 ben der ikke er forsyning til blæseren.)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

en dell... ok forsøger