Billigt RS485 PCI kort eller USB adapter?

Hej NG, jeg leder efter et færdigt, billigt RS422/485 PCI kort eller USBRS422/485 konverter der skal kunne køre med 430 kbps, gerne mere. Er der nogen der kender et sted hvor sådanne findes? Det billigste PCI kort jeg har funder er 140$, mens USB-adapteren koster 130$. Med told/moms bliver det lige krydret nok...

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Kig et par dage tilbage i gruppen, der er noget om RS485 Du kan også kigge ved

de har RS485 interfaces, men de er normalt ikke billige.

Reply to
HKJ

Det er hurtigt! Jeg tror umiddelbart det billigste er en hurtig RS232 og så en (hjemmebygget) konverter...

Min usb-dims kører imidlertid max 115K... /Anders

Reply to
Anders F

det er nok billigere

359.- eller 709.- hvis den skal være med optokobler ( og det er + moms)
--
/carsten
Reply to

Mjah, desværre er det kun op til 230kbps ("Kommunikationshastighed mellem 300 og 230.000 bps")

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Jeg har kun haft held med at køre 230kbps (og under) ordenligt med RS232 (og det med over115k-driveren der kan findes et eller andet sted på nettet), men det kommer sikkert meget an på den UART der sidder i computeren/IO-kortet. Desuden begynder de 16 (?) bytes i FIFO'en vel at blive en smule i den lave ende ved de hastigheder? Der plejer at være lidt mere i USB-controllere.

På Dontronics har de en USBseriel der kan køre ~3Mbps til ~30$, men jeg ville nu helst have noget færdigt. :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Jepper, desværre ikke nogen produkter der kunne køre med 430kbps... :-/

Det "billigste" jeg fandt var 808 kr ex. moms... Men ok, så er det jo dansk... :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Man bliver næsten nysgerrig: Hvad skal du bruge den slags hastigheder til? Og hvorfor ikke 802.3 (ok det er kun 100m) så? /A

Reply to
Anders Frederiksen

Jeg har nogle motorer jeg skal styre hurtigt.

Afaik ikke så nemt at interface til... :-) Min MCU har i forvejen en indbygget UART... Man er vel doven... :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

til?

OK:

Tjek evt (manglende data):

Anders F

Jojo, disse ville uden tvivl kunne gøre det. Jeg har selv tænkt mig at bruge FTDI chippen senere hen, men lige nu ville jeg helst bare have noget fikst og færdigt. :-)

Igen det der med fikst og færdigt. :-) Hvis jeg alligevel skulle addere noget 485 driver, ville jeg nok bruge FTDI-chippen og lave det hele, så kan jeg nå op på 2-3 Mbps... :-) Men takker for linksene... Irriterende at 422/485 er så dyrt...

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

I øvrigt kan jeg anbefale varianten fra DonTronics,

da man så undgår at skulle sætte USB connector på... :-) Naturligvis ikke nødvendigvis en fordel... :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn