AC-DC spæning

Hej

Jeg har en antenneforstærker der skal fodres med noget strøm. I brugsanvisningen står der den køre på 8-15 volt DC-spæning,så jeg fandt en gammel strømforsygning frem,men den står til at køre AC-DC spæning,mit spørgsmål er nu kan jeg bruge den?.

Nogen der kan hjælpe?.

Vh Jim

Reply to
Jim

Næppe.

Antenneforstærkere spændingsfødes via coaxkablet fra forstærkeren. Det kræver en dertil beregnet strømforsyning, hvor du igen skiller TV-signal fra strømforsyningsspændingen.

se evt. yderligere oplysninger her:

Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen
Karsten7870

Jim skriver:

Kan den køre både AC og DC på een gang ?

Kan den ikke tage AC og konvertere til DC ???

"Karsten7870" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com...

Ja forstærkeren fødes med strøm fra antennekablet,men det er ikke en af de sædvanlige tv-forstærkere,det drejer sig om en forstærker til radioscanner brug. Netdelen er med kun en udgang,og så den altså uden strøm. Det eneste jeg bare gerne vil vide er om man kan bruge en AC.DC strømforsygning,til en i det her tilfælde netdel der køre på DC- spæning,eller skal man bruge en strømforsygning der udelågne kun køre på DC -spæning.

Vh Jim

Reply to
Jim

Du har spurgt i direkte e-mail, hvor jeg har svaret. Gentager: Jeg kender således ikke til den teknik, du beskriver.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

På strømforsygningen står der AC-DC STABILIZER,den er af mærket sky tronic,og man kan vælge om man vil ha 1,5.3.4,5.6.7,5. 9.12 volt ud af den

Reply to
Jim

Jim skriver:

Den kan ikke stabilisere både AC og DC. Jeg gætter på at det er en ren DC forsyning.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Alle de tal (muligheder) får mig til at tro, at det blot er en tilfældig strømforsyning (adapter) du har fået fat i. Udstyr til den slags ting plejer kun at levere netop den spænding, der er brug for. Og som før beskrevet, vil man normalt have signalet (fra antennen) med igennem forsyningen, som derfor ville være forsynet med to tilslutninger for nedføringskablet (coax)

Erling

Reply to
Erling Nansen

Erling Nansen skriver:

Øøøøh, jeg har ikke fat i nogen forsyning.

Nu skulle forstærkeren fødes med mellem 8 og 15 volt.....

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Undskyld Klaus. Jeg var lige oppe og friske hukommelsen op. Han skriver jo netop, at han har fundet en str.f., så derfor

Erling

Reply to
Erling Nansen

"Erling Nansen" skrev i en meddelelse news:45198059$0$172$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Jim

"Jim" skrev i en meddelelse news:45198b56$0$20278$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Godt så. Det var egentlig heller ikke så meget det. Naturligvis er der en min/max spænding. Det var egentlig mere tilslutning af forsyningen. Jeg gik ud fra, som andre, at forstærkeren skulle forsynes gennem signalkablet, og det bliver de normalt, og hvis det er tilfældet, er du nødt til at have en spec. forsyning, eller du skal selv til at bygge et filter op, for at få den forsynet. Dog, - jeg kender ikke din forstærker. Kunne jo spørge, om der kun er een koax ind og een ud, om der er seperat spændingstilslutning, eller hvordan ???

Erling

Reply to
Erling Nansen

"Erling Nansen" skrev i en meddelelse news:4519ee43$0$160$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

No:2netdelen sider så nede ve radioen og den er med 1 indgang og 1 indgang.på den hænger der så en stump ledning (jack hunstik) og det er så der man skal tilslutte strømen. forstærkeren er meget! lille,ligsom netdelen,nærmest inbygget i stikket.

Reply to
Jim