1N23

Hvor kan finde sådan een i DK?

--
MVH.
Finni
Reply to
F.Syndergaard

-en antikvitetshandler?

Husker jeg rigtigt var den moderne i 1970'erne som mikrobølge mixer ?

Hej Bo.

Ja, det er en gammel svend. Jeg skal bruge den som støjdiode i en målebro. Jeg bruger i øjeblikket en zenerdiode, men den giver for lidt støj. Hvad kunne jeg bruge i stedet?

--
MVH.
Finni

"F.Syndergaard"  skrev i en meddelelse
> Hvor kan finde sådan een i DK?
>
> --
> MVH.
> Finni

Reply to
F.Syndergaard

Jeg har ofte set noget så simpelt som en 1N4148 brugt som støjgenerator, til en antenne-måle-bro. Endda i en jeg selv byggede for en del år siden.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Finni

Jeg bruger en 1N5235 til at lave støjen som forstærkes af en MAR-1, det virker fint.

Har du prøvet basis-emitter dioden fra en småsignal transistor forspændt i spærreretningen - den virker som en støjende zenerdiode på omkring 5 volt. Var almindeligt i støjgeneratorer for 30 år siden.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hvad er en MAR-1?

-- MVH. Finni "Max" skrev i en meddelelse news:469a86b7$0$15887$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
F.Syndergaard

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:469a69a7$0$2074$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Hvilken type skal du bruge ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Kan en OA9 være vellegnet? HM

Reply to
Harald Mossige

2Nørten :-)

HM

Reply to
Harald Mossige

Jeg skal bruge en diode der støjer iflg. tidl. indlæg. Nu prøver jeg nogle af de indkomne forslag. Tak for dem.

-- MVH. Finni

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news:469a972f$0$9939$ snipped-for-privacy@news.w>> "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse

Reply to
F.Syndergaard

Hej Finni

En bredbåndsforstærker, en lille IC med 4 ben, ligner en BF981, hedder også en MMIC.

Data findes her:

Kan købes her:

kik under Produkter > Komponenter > MMIC

Og diagrammet findes her:

hej Max,

hvorfor har du 220 ohm fra output og op til forsyningen?

--
mvh
Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:

Hej Rasmus

Det er forsyningen til MMIC'en.

aahhh... selvfølgelig... havde jeg jo ikke lige set... :-)

--
[...]

Nu kan jeg ikke se hvilket frekvenområde, Du har til hensigt at bruge den, men hvis det er under 10MHz, kunne man jo lave en digital pseudo-random-noise generator.

Følgende er skrevet af F.Syndergaard:

Jeg tror nok, at jeg har én liggende - oven i købet i sit alubeklædte paprør.

Med venlig hilsen Karsten H. (7870)

--
1
Ha' det rart