110v til barbermaskine

Hej

Jeg har en ældre barbermaskine (Philishave 708), som naturligvis fungerer fint med 220/230v 50hz. Der står ikke noget på maskinen om, hvad den "accepterer" at blive forsynet med, og jeg kan ikke finde kassen eller brugsvejledningen til den.

Kan jeg forsyne den med 110v 60hz, eller er der stor risiko for, at jeg derved ødelægger den?

Mvh Ulrik

Reply to
Ulrik

Det lykkedes mig at finde en Spansk folder på den.

Den æder alt fra 100-240VAC

Så ingen problemer dér :-)

// Per.

Reply to
Per Jensen

Cool! Det lykkedes ikke mig selv at finde noget brugbart ved min søgning.

Mange tak :)

Ulrik

Reply to
Ulrik

Den 18-01-2011 10:24, Ulrik skrev:

Hvis det er en "rotorklipper" er der ikke noget problem.

Vibrator eller fingerklippere kan derimod være afstemt til 50Hz eller

60Hz, og svinger dårligt på den forkerte frekvens.

Da den elektriske energi så ikke bliver konverteret til så meget mekanisk energi, må der blive afsat mere som varme, skulle man tro.

Leif

Reply to
Leif Neland

Præcis.

Nu har Philips jo ry for at lave "rotorklippere" men har vidst også nogle "almindelige" modeller i programmet (f.eks. dem der kan bruges i badet) men det er faktisk en almindelig motor der sidder i dem alle sammen.

Det er billigere at lave med en almindelig lille DC motor, og det er billigere end den store, tunge spole der sad i "gamle" dage...

// Per.

Reply to
Per Jensen