0-5V converteret til 5-19V

Hej

Nogle der kan komme med et bedre og mere simpelt forslag end dette for at konvertere 0-5V ud af en DAC til 5-19V Det hele er DC :)

Kasper

Reply to
Kasper

Det må meget gerne være en 1 opamps løsning, og stadig med 5V offset spænding

Kasper

Reply to
Kasper

Hej!

Kasper wrote: ...

Hvad med en ikke-inverterende forstærker-kobling med 2.8x forstærkning og offset-input du vælger ml. 0 og 5V?

Sådan nogen fås ihvertfald færdige og klar til brug :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Speciel kreds eller ?

Kasper

Reply to
Kasper

Hej!

Kasper wrote: ...

Noget i stil med flg.:

Men nu jeg tænker over det kan det skisme godt være den forventer at se ud i en specifik impedans på offsetbenet. Det må du lige studere i databladet for den opamp du vælger.

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Ja, ref benet på en instrumenteringsforstærker skal fødes fra en fast spænding. En spændingsdeler går ikke her, for dens modstande vil blive en del af det modstandsnetværk, der sidder i chip'en.

Det er ikke altid rigtigt.

Der findes en "ny" type IN-Amp efter et noget anderledes princip.

Jeg kender desværre ikke andet end en serie fra Intersil med forsyning op til 5 Volt:

  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard