zracenje /stetan utjecaj trafostanica

kako to objasnjavas? To bi iblo logicnijce da je struja fisikofrekventna kao telina a ne 50 hz...

zelim reæi da postoje otkrivene i nedokazane stvari: npr stetan ucinak mobitale tj em-a takve frekvenicje je dokazano kao i stetan utjecaj raioaktivnog zracenja..

Ali to ne znaci da blizina magn polja oko vodova i transforamtora i sl. ne utjece negativno ili pozitivno ako se to ne dokaze suprotno od te tvrdnje

pa potoje i magn jastuci s premanentnim magnetima.. za bolje spavanje: neznam na cem se to bazira i da li je utjecaj otkriven ili prodaju maglu.. ali magn polje trafostanicei el vodova vodova je promjenljivo 50hz...

Reply to
606

Neæe¹ dobiti jednoznaèan odgovor na svoje pitanje. Ba¹ ovdje u Splitu je problem novosagraðene trafostanice punio stranice novina. Stanari su se bunili itd. Profesori s FESB-a su davali izjave da ne postoji nikakva opasnost. Ja mislim da elektrotehnièari nisu mjerodavni za davanje takvih izjava. Neka istra¾ivanja u SAD su pokazala da postoji veæa vjerojatnost dobijanja leukemije i nekih oblika raka kod ljudi koji ¾ive u blizini dalekovoda.

Naravno da se bez elektriène energije ne mo¾e ¾ivjeti i da moraju postojati trafostanice ali ja nebi kupio stan u blizini trafostanice pa i ako nije dokazana nikakva ¹tetnost.

Reply to
rem

kao

Nikako. Nisam dovoljno pametan. Samo sam primjetio tu zanimljivu pojavu..

Reply to
Kresimir Pecnik

Evo moje vlastito iskustvo: Radio sam vise od deset godina u trafostanici 110/35 kV. Na udaljenosti cca 10m od mene bila su ukljucena dva trafoa 110/35kV svaki po 20MW I tako svaki drugi dan/noc sjedio sam u smjeni po12 sati. Puno puta sam i sam mislio koliko je to dobro ili lose. Nisam nikad primjetio neke lose posljedice. Problem sa vidom imam zbog nekadasnjih losih CRT monitora i lose fluo rasvjete. Sada imam kvalitetan LCD monitor i rasvjetu sa elektronskim prigusnicama. To mi je olaksalo zivot ispred PC-a.

Zakljucak: Mislim da trafostanica nije prijetnja sto se tice EM zracenja trafoa. Veci problem je prisutvo visokog napona kad dodje do neke havarije, udarca munje i drugih slicnih pojava. Uostalom danas se zbog velikog porasta potrosnje el. energije trafostanice moraju graditi usred samih gradskih blokova. U tom slucaju to je tako oklopljeno, zazidano u "bunker", napola ispod zemlje, da niti prvi susjed ne zna da na razmaku od 15-20 m ima trafstanicu 110kV i kojih 80-100 MW

--
Pozdrav
Electron

electron_MAKNISPAM@email.t-com.hr
"Sn@k-E"  wrote in message news:e32oog$cvm$1@ss408.t-com.hr...
> Probao sam pitatii na njuz grupi o fizici, ali su me preusmjerili
> ovamo.
> Ne znam gdje bih to pitao pa mi se ova grupa cini nekako najsrodnija
> elekttrotehnici...
> Dakle pitanje bi glasilo. Koliko su opasna, u smislu zracenja, jaca
> tranformatorska postrojenja reda velicine 20>kV. Voltazu sam piknuo
> bezveze.
> Tko mjeri ta zracenja, kako se njihova prisutnost osim zagrijavanja
> koze/tijela jos manifestira..? Hvala.

Reply to
Electron

RFom

kad vec spominjes ekipu s radara dosta njih vec s nekih 50-ak godina ima bubreznih problema (tj. ti problemi su najistaknutiji)... e sad kako su bubrezi povezani s radarima :)

Reply to
sipa

pa zar ne nastaje ralika potencijala u prostoru pogotovo ako je to 400kV dalekovod?

dovoljna razlika potencijala da napon kroze tebe tece u zemlju...

Reply to
606

da li si ikada..mjerio gausmetrom magn poslje tam u blizini takvog trafoa.. bilo i bas namisljvo to izmjerit i usporedit s mjerenjem dobivenim uz televizor i mikser i sl....

Reply to
606

Prika, napisat cu ti natuknice pa po tome razmisljaj (pisat cu laicki)

- racunaj da polje nije samo magnetsko nego elektro-magnetsko

- racunaj da sta je veci napon veca je elektricna komponenta a sta je veca struja veca je magnetska komponenta

- najcesce se mjeri apsolutno polje (tj. oba skupa)

- elektricno polje trafostanice je dosta uklonjeno samim oklapanjem (polje je unutar oklopa, kao u zamisljenom idealnom kondenzatoru izmedju ploca)

- magnetsko polje voli pobjeci vani

- polje ti opada (slabi) s kvadratom udaljenosti

- znaci racunaj sta se tice polja oko trafostanice da je malo ali postoji 24 sata dnevno

- povezi pojam zracenje s pojmom polja

- ovo zracenje ti je neionizirajuce, to znaci da ne razbiva atome u ione i ne unistava direktno tkivo kao ionizirajuce

- od ovog zracenja direktno ne dobijas rak kao kod ionizirajuceg koje ti jednostavno spizdi tkivo dijeljeci nekontrolirano stanice (rak)

- elektro-magnetsko (neionizirajuce) polje stvara MNOGOOO uredjaja kojima smo okruzeni

- kad sva polja kojima smo okruzeni zbrojis puno su veca od polja trafostanice, ALI

- nisu sva zracenja istih frekvencija, frekvencije razlicito djeluju na ljude

- trafostanica uglavnom jedino zraci 50Hz

- ostali uredjaji oko nas zrace dosta vise i po velikom frekventnom podrucju

- zbroji zracenje na svakoj frekvenciji sta ga stvaraju okolni uredjaji i usporedi s zracenjem trafostanice na 50 Hz

- zamisli se u svojoj zgradi (neboderu), koliko te frekvencija zraci? u koliko se polja nalazis?

- zamisli koliko oko tebe ide elektricnih vodova za tvoj i ostale stanove koji zrace 50 Hz kao trafostanica

- sjeti se da ti elektricni vodovi nisu oklopljeni i od tebe udaljeni kao trafostanica

- sad kad imas otprilike dojam o tome koliko ima zracenja (polja) sjeti se da ta polja (zracenja) uzrokuju indukciju na vodicima

- zamisli ljudsko tjelo (sebe) kao vodica, znaci dosta napona se inducira na tebi

- saznaj da niska frekvencija (50 hz) lako prolazi kroz tvoje tijelo

- napon na tebi kroz tvoje tijelo tjera struju

- jedan od problema je sto ta struja koja tece kroz tebe radi elektrolizu tvoje krvi

- elektroliza je razgradnja, citaj krv ide u vodu a to je leukemija

- nemoj se sad prepasti, sjeti se da nije svaciji organizam isti i da je netko skloniji leukemiji (opcenito bolestima) od nekog drugog

- sjeti se kako rade zivci, oni podrazuju misice "saljuci im struju"

- kako se tu uklapaju tokovi struje uzrokovani zracenjem

- sjeti se da sva osjetila mozgu salju elektricne impulse i da mozak sam interno komunicira elektricnim impulsima

- ako si skeptican prema tome da je covjek elektricno bice sjeti se kako se rade eeg, ekg,... rade se mjerenjem napona na tockama tijela

- kako se u sve skupa uklapaju struje i naponi inducirani zracenjem

- drugi problem koji uzrokuju visoke vrekvencije jest zagrijavanje tkiva

- sjeti se kako radi mikrovalna pecnica u osnovi

- uzmi mobitel, prisloni ga na uho i razgovaraj par minuta

- imas uznojeno uho, zasto? mislis ali grijesis da je to samo od drzanja na uhu

- uho ti je uznojeno zato sto energija visoke frekvencije mobitela ne moze proci cijela kroz tvoje tijelo nego se "trosi" pretvarajuci se u toplinu

- uska je konkretno zagrijana zbog skin efekta koji kaze da struje teku uz vanjske rubove

- sto se duze grijes to se nece grijati samo uska - toplina ide dalje

- sad zamisli sto radis mozgu kad ga tako kuhas (uz to sto mu zracenje poremecuje naponske odnose i uz to sto imas opet struju kroz tijelo)

- sad razmisli jeli opasnije samo zivjeti kraj trafostanice ili je danas kaod pogledas utjecaj trafostanice mali jer se ionako trujemo

- zamisli gdje ide covjecanstvo

- sjeti se da kao bica vise nismo agilni prilagodjavati se (zastitni mehanizmi covjeka su u qrcu)

- .... !"#!/

- ako neznas saznaj da su ljudi koji rade dosta dugo u poljima niske frekvencije (elektrane, trafostnice) razdrazljiviji

- zasto su razdrazljiviji, ocito se u mozgu nesto dogadja uzrokovano poljem nsike frekvencije

- ali opet nisu svi razdrazljivi..... sve ovisi o individualnim osobinama organizma

- kresimir ti kaze da oko covjeka postoji aurola i sad mu se vjerojatno netko smije, ali je u pravu. covjek je uravnotezeno bice, uravnotezene su i energije u njemu. uravnotezena su i polja naponi i struje u mozgu, i sad ih nesto remeti izvana

.... eto ti tema za razmisljanje :)

-- PAZNJA! NEPRIJATELJ PRISLUSKUJE

Reply to
sipa

sta si se ti raspisaooo.. , pohvaljujem tekst koji si napisao

Reply to
606

Hm, vi¹, ja imam ba¹ kæerku :-)

Ma, to ti je samo dobra kontracepcija, ni¹t ¹tetno :-)

A èuj, ipak je to jako EM polje, siguran sam da i bicikl (metal) vibrira na

50Hz.... 20m je 20m.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

Zakaj? Pa i DC probija pri visokim naponima, kak nebu 50Hz, koji jo¹ k tome ako kroz vodiæ teèe velika struja stvara i veliko polje.

©tetan uèinak mobitela NIJE dokazan, i vjerojatno NIKAD NEBUDE, jer kao takav vrlo vjerojatno NE POSTOJI (osim termièkog, za koji ne vidim zakaj bi smetal, isti vrag ko da stane¹ na sunce).

Napominjem.... Ja sam jo¹ ¾iv, Kre¹o je jo¹ ¾iv (ipak je petljal s gadnim snagama), ovi na Sljemenu su jo¹ ¾ivi....

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

Dal jesu ili nisu, neznam, al èinjenica je da je radar posebna kategorija. Radi se o relativno velikim snagama na malim valnim duljinama....

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

Evo, ovim natuknicama doda¹ jo¹ neke koje fale, sve skupa na vagu, i vjerojatno bude pokazala 0. :-)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy

Ne nisam probao izmjeriti, nisam bas pri ruci imao gausmetar. To mogu jos uvijek obaviti ako se ogrebem za neki prikladni instrument. Bilo bi zanimljivo vidjeti rezultate.

--
Pozdrav
Electron

Ako ste culi ono sistanje i pucketanje kada stojite ispod dalekovoda, to je tiho izbijanje. Pojava se super uocava kod Teslinog transformatora. U biti, to peckanje je mala struja koja prolazi kroz zrak jer zrak nije savrsen izolator. Pojava je izrazenija po magli i kad ima puno vlage u zraku i lokalizirana je na neposrednu okolicu dalekovoda. Nezgodna je jer "pojede" dosta EE kod prijenosa.

Reply to
Timon

Mozda su radili u dugim smjenjama i jeli i pili lose stvari:).

Reply to
fire

Zato se na japanskom kaze za radarskog tehnicara pim-pek-pao

:)

Reply to
BladeRunner

Zavidno znanje! Sto si po struci ako smijem znati. Hvala na odgovoru.

Reply to
no1

istina... uz to problem su i neki elementi (tr sklopka) izvedeni od radioaktivnih materijala.... a posto smo u brdovitoj zemlji na brdovitom balkanu ti elementi se rastavljaju i skladiste nezasticeni u obicnim radionama i slicno...

Reply to
sipa

vise pili nego jeli :)

Reply to