Vu metar

Pozdrav grupi!

Dobio sam analogne Vu metre koje bih zelio ugraditi u izlazno pojacalo. Nemaju oznaku proizvodaca, niti bilo kakve tehnicke specifikacije. Kako izmjeriti njihove karakteristike? Obzirom da se nikada nisam bavio time, gdje se uopce spajaju? Na ulazu u pojacalo, ili na izlaz, paralelno zvucnicima? Pretpostavljam da treba napraviti i nekakav "kontroler". Svaka pomoc je dobrodosla. Hvala!

Reply to
Chombe

Evo jedna sema:

Mene zanima gdje se kod nas mogu kupiti ovi vu metri?

Reply to
Spili

spaja se paralelno sa zvuènicima. Vu metar bi trebo bit ureðaj kojeg samo spoji¹, podesi¹ osjetljivost i on radi ne treba nikakve dodatne module Pozz

Reply to
User

Kod nas to, vjerojatno, nitko vi¹e ne prodaje. Mo¾e¹ naruèiti kod nekog od zastupnika katalo¹ke prodaje kod nas (npr. Altpro za Farnell), ili dobri stari ebay. Ove sam dobio od kuma koji ih je kupio preko ebaya. Mislim da je rekao da su prije ne¹to vi¹e od godinu dana ko¹tali oko 20$ komad zajedno sa po¹tarinom.

Reply to
Chombe

imam ja par analognih, ali mislim da na njima pise na svapskom lijevo i desno

koliko nudis

Reply to
Kreso

pojacalo.

Kako

time,

Svaka

Koristi se A-metar radi log-karakteristike? A izvor? 12V baterija?

Ovu semu sam nasao davno na nekoj stranici, nisam ni provjerio dali radi. Ako imas bolje rjesenje?...

Reply to
Spili

pojacalo.

Kako

time,

Svaka

Koliko prikljuèaka imaju?

Èetiri. Dva za pozadinsko osvijetljenje i dva (+-) za instrument.
Reply to
Chombe

Ima¹ dva problema:

1) Utvrditi koliko volti treba za pozadinsko osvjetljenje? 2) Osjetljivost A-metra ( pri kojoj struji ima max. otklon)? Ako su to mikroA, onda bi mo¾da bio dovoljan adekvatan potenciometar i otpornik.......

Vjerojatno, VU metri se kreæu negdje izmeðu 50 i 500 uA.

Reply to
Chombe

U tom sluèaju bi trebao biti dovoljan potenciometar i otpornik redno spojen s instrumentom. Za toènije vrijednosti treba znati: Max. izlazni napon pojaèala Max.struju otklona instrumenta Otpor ¹pule VU-metra....

Max. struju otklona instrumenta mogu izmjeriti. Nisam siguran da li mogu direktno mjeriti impedanciju ¹pule. Ne znam kako izmjeriti max. izlazni napon pojaèala.

Reply to
Chombe

Mozes ga lako izracunati iz deklarirane snage pojacala i otpora zvucnika.

Boris

Reply to
Boris Vuletic

I nekakav ispravljac bi dobro dosao jer instrumenti sa pokretnom zavojnicom(kakav taj pretpostavljam je) iz nekog cudnog razloga odbijaju pokazivati izmjenicni napon odnosno struju... Nemam nijednu shemu pri ruci ali sigurno ih ima tonu po DIY audio siteovima po netu ako bas nema nista mogu potraziti u RadioRim katalogu iz 70tih proslog stoljeca. Osim gorespomenute sitnice pozeljno je jos da VU-metar pokazuje jednako 20-20000Hz i da je kalibriran dakle da ono sto pokazuje ima neku odredjenu vrijednost zato preporucam da se potrazi neka gotova shemica na kojoj je sve to rijeseno. Osim ako je jedino bitno da se na tom "VU-metru" kazaljke drmusaju u ritmu, onda moze i po ovoj tvojoj shemi + jedna dioda

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Trebalo bi i jedno i drugo negdje vidljivo pisati na instrumentu

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Na instrumentu ne pi¹e ni¹ta. Èak niti proizvoðaè. Prona¹ao sam nekavu shemicu, pa molim znalce da prokomentiraju. Evo link:

Chombe

odbijaju

Ima¹ pravo, vjerojatno je jezgra permanenetni magnet. Ako je jezgra od mekog ¾eljeza, pokazuje i izmjeniènu vrijednost.....

katalogu

da

sto

po

Dioda, kondenzator, potenciometar i otpornik, sve ostalo zahtjeva jo¹ i dodatano napajanje.....