TV smetalo

Èuo sam o tome kako su se ljudi prije zezali s tim TV smetalima signala, pa me zanima dali postoji kakva shema za izradu TV smetala? Ako ima koja dobra du?a da pomogne. Hvala!
Reply to
Niki

Sjecam se da smo to u Rudjeru na elktr. grupi masovno radili. Kako u to doba nije bilo ducana s komponentama sve se kupovalo ili u tehnocentru ili u romi u dubravi. Uglavnom, ako si bio klinac i dosao u romu i trazio BF266 nisi ga ni u ludilu mogao kupiti jer su znali za sto ti treba :-). Shemu tocnu bi morao potraziti, sjecam je se i u glavi ali ne znam tocne podatke vrijednosti i motanja zavojnice. Mislim da je isao BF266, trimer kondich

30 pf, jedan kond 10 nf, otpornik od 1Kohm i ta zavojnica.
Reply to
Crni

i trimer je trebalo izolirati ili imati plasticni srafciger. Al me zdrmala nostalgija :)

Reply to
BoBo

LOL suosjecam u potpunosti LOL

mi smo radili s BC 108B, a promjenljivi kond se vadio iz onih starih prenosnih radio aparata, vecinom su imali i kozne futrole ... znam da me stari cudno gledao kad sam ga nazicao da mi nabavi negdje koji rabljeni, pa cim ga dobijem - razvali da se izvadi kond... eeeeee damn.....:))

Reply to
mrNeutron

pa

Pa dobro jel imate =B9ta konkretno za =E8ovjeka ili nemate?

Reply to
nheef.rceg

Pa dobro jel imate ¹ta konkretno za èovjeka ili nemate?

mislim da je islo: baza je isla na napajanje, na emiter su u paralelu isli trimer i zavojnica, a na kolektor u paralelu otpornik i kondenzator, radilo je na 9V Valjda je tako, ne bavim se time 25 godina :)

Reply to
BoBo

Postao sam na hr.sci.elektronika.binaries shemu TV smetala. Dal bi to bilo dobro?

Reply to
Niki

......vcer

-Tranzistor je bio BF 266 , a mogao je i BFY90 ....ili sl.

-emiter na minus baterije 9V

-Zavojnica se motala na bateriji "AA"(fi cca. 1 cm) ,a debljina zice 1-2mm ....jedan i pol zavoj , s tim da su izvodi 2-3cm dugacki ...

-Kondenzator je bio iz cijevnih radio aparata ... ....tzv. "lonèasti" 30-ak pF

...Dakle, titrajni krug (zavojnica i kond u paraleli) su se vezali izmedju plusa od baterije i kolektora tranzistora ....

-Sa plusa na bazu je i¹ao otpor od 100k , a paralelno njemu je bio kondenzator cca. 33pf ....

.......i to je to ....

-Vrtis kondenzator dok ne vidis promjenu na VHF-u ili UHF-u , a onda pustis kond i udaras prstom po zavojnici .... ....cijela zgrada (ako ljudi gledaju sa ugasenim svjetlom) , biti ce light-show u tvom ritmu ...... :-)

.Dr Wagner

Reply to
Bezimeni

Hvala svima na odgovorima. Probat cu!

Reply to
Niki

Ups! Nisam pazio kamo Replayam.. Hvala svima na brzim odgovorima probat æu! :)

Reply to
Niki

Moguæe, ali samo ako svi gledaju sa sobnim antenama! Ako gledaju preko kabelskog sistema, treba¹ malo jaèi oda¹iljaè da bi ljudima pravio smetnje u programu...LOL

.....dan

-Ne moraju biti sobne antene, pali to i na zajednièku ....

-Jasno kod kablovskih , satelitskih i internetskih ......

....nula bodova ....

.Dr Wagner

Reply to
Bezimeni

Nadam se samo da mi nisi susjed :)

Reply to
Briglja

I na CATV-u krivo spojeni video (izlaz za TV ustekan u kabelsku) cuda cini, pogotovo ako je objekt na kraju linije...