TV kvar gori BU508

TV je Gorenje G2 sasija,u mrezi mu stalno pregara tranzistor,mjerio sam otpore diode kondenzatore i trebalo bi da su u redu,mjenjao sam i TDA

4601,nervira me najvise to sto imam dva takva TV-a na stolu i na oba ista stvar,nisam mjenjao trafo......Vjerovatno kod pregaranja tranzistora ode i TDA 4601,ko ce ih nasmagat :-( Hvala na pomoci
Reply to
Ile

Ivan

Ne neradi,osiguraè gori odmah ili otpornik 2R2,i naravno BU,a vjerovatno i TDA gotovo sam izgubio "snagu" da ga popravljam,a bas me zanima sta bi moglo biti..........

Reply to
Ile

moglo

Reply to
ZDR

Pored TDA4601 nalazi se otpornik od 270k do 330k odprilike. Ako je u prekidu odlazi BU. Na taj otpornik je vezan blok kondenzator 6 do 8 nanofarada, a zajedno su vezani na jedan pin od TDA4601. Ako je kondenzator izgubio kapacitet odlazi BU. Taj otpornik i kondenzator sluze za kontrolu struje kroz BU. Treba provjeriti i transformator.

Reply to
Damir

Sanjin

spoju

druga,provjeri

ista

ode

Koji savjeti, zaista jos samo fali da ti netko kaze da ti gori BU zbog toga sto ti je krivo okrenuta antena. Da svi vi koji covjeku bacate pjesak u oci samo malo razmislite shvatili bi zasto gori BU. Naime swicher radi na oko

60-100 khz Dakle tranzistor mora sto tisuca puta otvoriti i zatvoriti a primar ima zbog takve frekvencij mali broj namotaja.Ukoliko tranzistor iz nekog razloga ostane provodan duze nego bi trebao on ce probiti. Najcesci uzrok je neka diodica oko TDA, preveliki napon na nozici napajanja (oko 12V) ili nepravilna filtracija mreznog elektrolita pa dolazi do modulacije tih 100 Khz a time se "izgubi" povratna veza koja regulira rad mreze
Reply to
Drago

Postovani kolega Drago. Ono sto sam napisao imao sam u praksi vise puta.

Damir

Reply to
Damir

Damir nisam mislio na tvoj odgovor jer je konkretan nego ovo dali ti radi standby, jer ako je izgorio BU nema ni rada te funkcije.ili ovaj sto mu je rekao da ne valja trafo. U mojih trideset godina rada nikada ga nisam morao menjati, Ocito da neki nisu na cisto sto se dogadja sa ispravljacem pa kako ce onda doci na kraj sa drugim sklopovima.Naime ja kad nesto ne znam radije ne sudjelujem nego da nakladam. Dakle ovo se nije odnosilo na tvoj post. Nisam htio svakom posebno odgovarati te je krivo ispalo.

Reply to
Drago

OK.

Damir

Reply to
Damir

****************************************************** prvo zamijeni 1uF kondenzator pored trimera za regulaciju napona. Fino umjesto osiguraèa stavi 40W obiènu ¾arulju tako da ako kod prikljuèenja na napon ¾arulja svijetli maximalno znaèi da ti je i dalje tranzistor preoptereæen i neæe krepati. na taj naèin æe¹ u¹tedjeti na tranzistoru i na TDA-u. Tada dalje kreni redom. provjeri da li na TDA na no¾icu 9 dobiva¹ 14V i da li taj napon nije previsoki, mo¾e biti od 11 - 14V. provjeri prigu¹nicu koja ide na bazu BU tranzistora, provjeri hor BU tranzistor kao i +150V ispravljaèku diodu i 160V elektrolit. tada poèni sa zamjenom dioda u mre¾i....eto tako..... kada mre¾a bude ispravna onda ti ¾arulja umjesto osiguraèa neæe svjetliti maximalno nego æe tinjati. pozdrav Levak
Reply to
Predrag Levak - 9a3zi

Bas cu probat sutra ponovo radit na tom TV-u pa cu javit sta sam napravio. Hvala svima na trudu.........

Reply to
Ile

Sorry malo kasnim jer me nije bilo dugo.

1-nekoliko puta je liskun probijao u originalu,sa BU508AF sve je bilo u redu 2-u godini dana sam imao 3 trafoa ,no¾ice u kratkom spoju-¹to je tu èudno?hoæe¹ da ti ih po¹aljem,mislim da imam bar jednog spaljenog 3-PTC otpornik-promijeni obavezno,to je vezano za modulaciju potprostornog polja oko zavojnice na bazi tranzistora, :-) 4-elkiæi,obavezno

pozdrav

toga

oci

12V)