senzor pokreta ili "prisutnosti"

Pozdrav!

Ne znam je li ovo prava grupa, ali 'ajde...

Imam u ku=E6i prekida=E8 koji pali svjetlo i ventilator. Ja bih sada htio= =20 tom prekida=E8u u paralelu dodati senzor pokreta (ili jo=B9 bolje=20 "prisutnosti" - na=B9ao u jednom katalogu od Schneider-electrica) tako da= =20 dok prekida=E8 nije uklju=E8en senzor pali svjetlo i ventilator nakon ula= ska=20 i boravka u prostoriji. Naravno prekida=E8 bi dalje bio tu da se mo=BEe= =20 forsirati paljenje ventilatora i svjetla i dok nema nikoga u toj prostori= ji.

Ho=E6e li to tako funkcionirati kako sam si ja zamislio? Ima li tko za preporu=E8iti konkretan model senzora (detektora) - gdje se= =20 mo=BEe u HR nabavit i po kojoj cijeni?

Ako ne mo=BEe funkcionirati senzorski prekida=E8 i obi=E8ni prekida=E8 u =

paraleli - kakv spoj trebam izvesti? Trebam li koristiti izmjeni=E8ni prekida=E8, pa na jedan ulaz dovesti izl= az=20 iz senzora, a na drugi fazu?

Ako mo=BEe tko pomo=E6i bio bih zahvalan. :)

Reply to
S.S. Zlikovski

Smatram kako je to moguæe, pogotovo ako senzor ima i detekciju dan/noæ: Dok je svjetlo ukljuèeno prekidaèem, senzor i tako ne ukljuèuje svjetlo.....

Ne znam je li ovo prava grupa, ali 'ajde...

Imam u kuæi prekidaè koji pali svjetlo i ventilator. Ja bih sada htio tom prekidaèu u paralelu dodati senzor pokreta (ili jo¹ bolje "prisutnosti" - na¹ao u jednom katalogu od Schneider-electrica) tako da dok prekidaè nije ukljuèen senzor pali svjetlo i ventilator nakon ulaska i boravka u prostoriji. Naravno prekidaè bi dalje bio tu da se mo¾e forsirati paljenje ventilatora i svjetla i dok nema nikoga u toj prostoriji.

Hoæe li to tako funkcionirati kako sam si ja zamislio? Ima li tko za preporuèiti konkretan model senzora (detektora) - gdje se mo¾e u HR nabavit i po kojoj cijeni?

Ako ne mo¾e funkcionirati senzorski prekidaè i obièni prekidaè u paraleli - kakv spoj trebam izvesti? Trebam li koristiti izmjenièni prekidaè, pa na jedan ulaz dovesti izlaz iz senzora, a na drugi fazu?

Ako mo¾e tko pomoæi bio bih zahvalan. :)

To ti je inaèe PIR senzor. Kupi u pevecu one reflektore sa senzorom, mislim da ih ima za manje od 50kn, i modificiraj.

Reply to
- Zoki -

Mislim da nisi konkretan: vjerojatno to trebas za "sraonu" da se automatski upali svijetlo i vent te da radi jos neko vrijeme nakon zadnjeg pokreta pa da ispumpa "bojne otrove". Dalje ima li ta "sraona" ulaz dnevnog svjetla ili je kao u vecini gradskih kosnica bez prozora. Ako uvijek trebas i svjetlo onda uzmi senzor pokreta ali sa vremenskim relejem koji to vozi jos nekih 10 minuta. Ako to JE za ovu zadnju namjenu onda mozes kupit kompletan centrifugalni ventilator sa nepovratnim klapama i ugradjenim vremenskim relejem. Na to se da dodat svjetlo. Ovisno o shemi neki sklopovi dozvoljavaju paralelno ukljucenje a neki ne. Tad trebas jos jedan dodatni relej. Obicni aksijalni ventilatori bez klapa na takvim prostorijama nisu prava stvar.

Reply to
Oldtimer

"Oldtimer" je napisao u poruci - news:gomh3n$g0i$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr...

Ako je to to... onda umjesto da (po sistemu "za¹to bi bilo jednostavno kad mo¾e komplicirano") petlja¹ sa dodatnim senzorom pokreta, jednostavno kupi¹ kupaonski ventilator koji ima veæ gotovi ugraðeni sklop koji produ¾uje rad ventilatora za odreðeno vijeme nakon ga¹enja svjetla u kupaoni.

Takav ventilator ve¾e¹ na vod kojim pali¹ svjetlo, no mora¹ do njega povuæi jo¹ jednu paralelnu ¾icu za "dodatnu" fazu. Potenciometrom na ventilatoru pode¹ava¹ koliko dugo, nakon ga¹enja svjetla, ventilator mora jo¹ raditi.

Ovakvi ventilatori su mo¾da tek 20-30 kuna skuplji od modela koji nemaju taj dodatni tajmer, tako da ako veæ kupuje¹ novi kupaonski ventilator biraj takav.

Reply to
BBird

[...]

----------------------------------------- Ja bih to izveo ovako:

kupi¹

Propu¹ta¹ glavni detalj: On BA© HOÆE senzor da se ne zeza s prekidaèem za kratke boravke u prostoru!

Kvotas na post u kojem izrezao ovo: "Ako to JE za ovu zadnju namjenu onda mozes kupit kompletan centrifugalni ventilator sa nepovratnim klapama i ugradjenim vremenskim relejem. Na to se da dodat svjetlo" A covjek zeli automatsko paljenje svijetla i ventilatora.

Reply to
Oldtimer

ekida=C3=A8 u

/no=C3=A6: Dok

uje svjetlo.....

OK. Jedan pozitivan, teoretski, glas. Hvala. Ima li, mo=C5=BEda, netko tko iz prakse mo=C5=BEe potvrditi da to funkci= onira?

Reply to
S.S. Zlikovski

Upravo takav spoj sam i ja mislio :)

Zna=E8i, to fercera?

Reply to
S.S. Zlikovski

Upravo takav spoj sam i ja mislio :)

Znaèi, to fercera?

Nisam jo¹ provjerio: Iduæi tjedan kada vlasnik objekta nabavi plafonjeru idemo u realizaciju. Ako ti nije hitno, javim rezultat. Pozdrav.

Ili, ako neæe¹ riskirati i èekati, umjesto obiènog stavi preklopni prekidaè, jedna grana ide na svjetlo, a druga grana na L-oznaku senzora. Meðutim, to ne mjenja mnogo situaciju, opet æe LS-prikljuèak dobivati fazu i kada nije aktivan.....

mo¾e bez problema mi u hotelima tako radimo po cijele servisne hodnike koje pokrijemo sa nekoliko detektora vezanih u paraleu i sve pali isti krug rasvjete.

Druga moguænost je da imas minimalno osvjetljenje i nekakav dimer pa kako ides detektor ti detektira pokret za zonu ispred i pali tj. pojacava tu zonu prije nego do nje dodes a kada prodes je gasi tj. smanjuje na minimalnu potrebnu osvjetljenost. Ali ovo je vec malo veca igra ali fora je efetk jer se svjetlo pali kako ti hodas kroz dakako dovoljeno dugi hodnik.

OK. Jedan pozitivan, teoretski, glas. Hvala. Ima li, mo¾da, netko tko iz prakse mo¾e potvrditi da to funkcionira?

Reply to
osmicadu

Naravno.

Ionak ne znam kaj se svi bojite. Spoji i najgore kaj se moze desit da ti treba novi senzor ili da trebas osigurac dic :)

Reply to
Ivan Gasparovic

To radi bez problema jedino moras pripaziti da na senzor vuces dolaznu fazu sa prekidaca a ne sa nekog drugog kruga.

fazu

=A9to to=E8no misli=B9? Imam u ku=E6i jednofazno brojilo, pa je u cijeloj ku=E6i jedna te ista fa= za.

Reply to
S.S. Zlikovski