¹to odabrati??

nabavio sam 2 komada MJ150-03, 3 komada 2N3771 i 5 komada 2N3055... i sad si razmi¹ljam....za ispravljaæ radnog tj stabiliziranog napona od cca

13-13.5V, koji bi mogao biti i trajno optereæen po 5-6 ampera....a u radu autonomija cca 30tak sekundi 10-12Ampera pa onda nekih 30tak sekundi na 2 Ampera...pa opet cca 10-12Ampera optereæenje od 30tak sekundi...pa opet natrag na 2A...itd..itd...koju kombinaciju bih uzeo kao najbolju?!?

2x MJ15003

3x 2N3771 5x 2N3055
Reply to
Gagi-9a

Onu koja se najmanje grije - MJ15003 ima Uce 1,6V pri 10A, 2N3771 ima 1,4V kod 10A, a 2N3055 ima cak 3V pri 10A. Dagle cisto glede gubitaka bi 2N3771 bio najbolji izbor.

Reply to
Hector

Za¹to 5 kom 2N3055?

Dana 24.03.2010. 23:25, vaso lupi chelom po tipkovnici i nastade ovaj tekst:

vjerojatno to ima otprije / izvadjeno iz neceg, pa reciklira

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Kod linearnog regulatora ti podaci ne znace nista i svi ce se tranzistori jednako grijati. f

Reply to
Filip Lolic

A to! Navodi ?to ima, a ne koliko komada misli ugraditi?

Odlièno uoèeno! Jel' ovdje u pitanju svojevrsni paradoks? Naime, manje bi se trebao grijati onaj koji ima MANJE strujno pojaèanje? Kod njega veæi dio izlazne struje èini bazna struja, a ona manje doprinosi grijanju nego kolektorska struja. Meðutim, tada se vi¹e grije pobudni/regulacioni element jer treba biti dimenzioniran za veæu struju.....

hahaha....bilo bi èudno da nemam doma 2N3055 od sve te silne kramarije :))

nego, raèunica je bila sljedeæa;

MJ15003 je 250W disipacije po tranzirstoru...oliti 500W u zbiru...

2N3771 je 150W....tj 450 u zbiru na 3 komada a 2N3055 je 115W...a u zbiru 575W na 5 komada....pa reko, da ih rasteretim :)) no, Hector mi je skrenuo pozornost na Uce ¹to iskreno i nisam obraæao pozornost...

hmmm....a da pitam...

sada imam 2 uparena para MJ15003 i 15004...dakle 2+2 pa me znaima...bih li mogao nekako drajvati 2 NPNa paralelno spojena po principu zajednièkih kolektora...i onda paralelno tome dodati 2 PNPa po principu zajednièkih emiterima s time da im odvojim drajvanje baze (NPN i PNP)...

hmm..ispada kao da spojim od svih tranzistora unakrsno emitere i colectore (NPNe+NPNe+PNPc+PNPc na izlazu, i isto takva kombinacija bi bila na ulazu)...a baze odvojeno drajvam sa opozitnim tipom tranzirstora od onoga kojeg drajvam..

hmm, nadam se da sam bio jasan...bi li to radilo...za ispravljaæ od svojih max 20ampera....hmm..hehe...u nekom "push-pull" naèinu rada :)

Reply to
Gagi-9a

Koliki je napon nakon ispravljanja? Samim poveæanjem broja tranzistora bez poveæanja hladnjaka nisi ba¹ mnogo rasteretio tranzistore......

To je Filip eskivirao, ne treba¹ brinuti zbog toga.

To bi bila kombinacija rednog i paralelnog stabilizatora. Na brzaka mi nije jasno ¹to bi s tim dobio, osim komplikacija....

pa, potro¹io sam gotvo sve tranzistore snage...ostalo mi je to ¹to sam naveo, a moram slo¾iti stabilizirani ispravljaæ max 12A i

13.8V...dakle...zanima me koje tranzistore da upotrijebim.. 2x MJ15003, 3x 2N3771 ili 5x 2N3055

naravno, uz adekvatan hladnjak

no, onda sam pomislio na "push pull" kombinaciju s obzirom da imam i MJ15004..pa sam zato pitao jel moguæe upariti u istom krugu stabilizacije 2 komplementarna para tranzistora snage sa odvojenim drajvovima (jedan za NPN, a drugi za PNP)...je bi ga, recesija jo¹ uvijek traje pa bih htio iskorisiti ono ¹to imam u kuæi :)))

Reply to
Gagi-9a

PNP tranzistor bi ti 'vi¹ak' struje preko sebe odveo na masu. Dobio bi ukupno veæu disipaciju, tj. manju korisnost sklopa. Ako bi trebao u intervalima max. 10A, tijekom ostalog vremena bi tih (10-2) A i¹lo kroz PNP na masu, to bi tek bilo grijanje.... Taj par èuvaj za ne¹to drugo, 20 kom NPNa æe ti biti dovoljno....

Kod linearnih stabilizatora bi se bolja korisnost ( manja disipacija) dobila nekim 'peglanjem' napona nakon ispravljanja.....

Kod ovih snaga treba¹ biti jako oprezan, koliko se sjeæam

2N3055 ima toplinski otpor kristal-kuæi¹te oko 1,5 C/W, a max. dozvoljena temp. kristala kojih 200C. To znaèi da pri disipaciji 115W tranzistor mora¹ toliko hladiti da temp. kuæi¹ta ne preðe kojih 20C !!, dakle eventualno nekakvo dobro vodeno hlaðenje bi dr¾alo tu snagu.

Ako ide¹ na klasièno hladilo, dodaj jo¹ toplinski otpor ku¹i¹te - hladilo i hladilo - zrak. Ako koristi¹ el. izolaciju izmeðu hladnjaka i ku¹i¹ta dodaj u raèunicu i njegov top. otpor. U praksi te¹ko æe¹ izvuæi iz njega vi¹e od kojih 60W i to sa mrcinom od hladnjaka.

Reply to
- Zoki -

:))

Zato misli staviti 5 kom 2N3055.... Ili izbu¹iti hladnjak k'o '¹vicarski sir' i u kuæi¹te ubaciti PC-ventilator promjera 80-120 mm?

njegov top. otpor.

hladnjaka.

Njemu treba zaokru¾eno 14V / 12A, tj. 170W snage izvora. Koliko znam, ima trafiæ 230/18V, nakon ispravljanja 23V. Uz optimalno dimenzioniran elektrolit, na svim tranzistorima æe imati disipaciju od ukupno 85W. I mali paradoks za kraj: Poveæanje elektrolita preko optimuma POVEÆAVA disipaciju na tranzistorima.....

dimenzioniran elektrolit, na

Kad ga optereti neæe imati 23V na elektrolitima.

Reply to
- Zoki -

dimenzioniran elektrolit, na

Zato sam i napisao snagu 85W. Ako bi napon bio konstantno 23V, onda bi disipacija bila 23-13,5=

9,5V.....puta 12A je 114W....

dimenzioniran elektrolit, na

Istina, kako u intervalu punjenja treba davati 12A za tro¹ilo, i puniti elektrolit, moglo bi biti kritièno! Ako veæ nije nabavio trafiæ, onda neka nabavi 230V na 2x18V, i koristi SAMO dvije diode za punovalno ispravljanje: Dobije za barem 1 V veæi napon i manju disipaciju/grijanje cijelog sklopa. Zatim, va¾no je i koju vrstu strujnog ogranièenja/za¹tite od kratkog spoja koristi, i tamo mo¾e dobiti 0,7V ako ne koristi spoj s rednim snagatorom male vrijednosti otpora....