stabilizator napona za ledice

mijenjao sam osvjetljtenje instrument table na autu i naravno kod svake diode sam lemiop i otpornik sad bih htio diode drito zalemiti na tablu i ubaciti stabilizator napona koji bi spustio napon na 3.5 do 4 V postavljaju se plave diode

dali postoji neki stabilizator odmah na toj voltazi? znam da ima Lm7805, ali to mi je ipak previse za diode

Reply to
Crash

LM317

Kre¹o

Reply to
Kreso

Plave obicno imaju radni napon od 3.2-3.4V. Nece ti bas dugo trajati na 4V

Kao sto ti je Kreso napisao slozi strujni izvor sa lm317 i pomocu otpora spusti napon koliko ti treba. Pripazi da se u automobilu javljaju pristojne oscilacije u naponu, pa je najbolje sloziti vlastito napajanje za peglanje napona.

zlotvor

LED _mora_ imati serijski otpor ili biti napajana iz strujnog izvora, a ne iz stabilizatora napona.

|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

Pa spoji LM317 kao strujni izvor i s time napajaj LED-ice.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4050 (20090503) __________

Hector

Ali taj sklop nije ono ¹to tebi treba. On samo sni¾ava napon, ne ogranièuje struju.

Po¹alji mi adresu na mail pa ti stavim u pisamce LM317 i igraj se :)

Kre¹o

Reply to
Kreso

"Kreso" je napisao u poruci - news:gtmjic$ji4$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

daj mail ili se javi na mail. na ovaj koji imas mi nece poslati

Reply to
Crash

kreso.bukvic(at)kc.t-com.hr

Reply to
Kreso

Kako ih misli spajati paralelno, to æe biti dobro dok jedna dioda ne pregori, a onda idu i ostale redom za njom u 'vjeèna' lovi¹ta!? Znaèi, najbolji je izvor koji daje za 1-2 V vi¹i napon od potrebnog, i onda serijski otpornik dovoljne snage i vrijednosti da ogranièi struju na potrebnu. Zatim, mo¾da najbolje, kao za¹tita ostalih dioda pri pregaranju jedne, u svakoj grani poseban otpornik, a ne jedan zajednièki.....

Neznam samo zasto ti smeta otpornik na diodama posto se takva stvar mjenja jednom u 20 godina. Druga stvar, diode su ti spojene paralelno i da stavis regulator napona bi morao staviti barem 10 ohma otpornik da ti ogranici struju kod otvaranja dioda jer ti se nece nikada u praksi naci dvije iste diode.

Ono sto mozes napraviti je da spojis diode u seriju i potjeras kroz njih jednaku struju, ali bi za tako nesto trebao switcher napraviti koji bi ti dignuo napon gore. Mozda i nije isplativo jer moras mjenjati stampu na konzoli, ali ces izbjeci otpornike :).

Dakle, zakljuèak, kloni se èorava posla i ostavi otpornike :).

--
Petar Klicov, makni SPAM za replay
nemam vise kacige u potpisu jer mi se neda imati :)