SMPS jednostavniji

Trebao bi probati napraviti jedan smps ~ 20-40V ~ 30A Ne mora ni biti promijenjiv, nego æe se postaviti na stalnu vrijednost nakon experimentiranja. Teret je stalan R 1,7 ohma. Snaga ja cca 600-800W

Prona¹ao sam shemu

djeluje malo komplicirano, ali meni bi vi¹e odgovaralo ac/ac ako mo¾e i jednostavnije. Ima li tko kakvu shemicu?

Reply to
Dario

S obzirom na snagu ne gine ti half-bridge konfiguracija kao u shemi sto si nasao, posto ti treba ac samo izbaci ispravljac na izlazu, a ako ti nije bitna regulacija onda namjesti duty cycle fiksni i to je to......jednostavnije od ovoga skoro pa i da nemore, a u stvari shema je vrlo jenostavna, jedini problem su ti namatanje trafa.

Reply to
mtech

Gdje mislis nac jezgru?

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Dana 19.12.2012. 19:02, Petar Bjelèiæ je napisao:

  • FERRITE CORE, ETD, 3F3 * Core Size: ETD59 * Ferrite Grade: 3F3 * Effective Magnetic Path Length: 139mm * Ae Effective Cross Section Area: 368mm? * Inductance Factor Al: 5600nH * SVHC: No SVHC (18-Jun-2012) * Ferrite Case Style: E Core
**Unit Price: ?5.39 * *

Mo¾da bi i ETD20 bila dovoljna.**Stvar dosta pojeftinila kad bi se izbacile izlazne diode i kondezatori.*

*

*

*
Reply to
Dario

Sto ce napajati taj pretvarac?

Dana 20.12.2012. 2:25, megamusic je napisao:

Podno grijanje, samogradnja.

Reply to
Dario

To jeftino rijesi thiristorom. Polusinusoide iskljucujes negdje kad postignu 70-100V u usponu.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Dana 20.12.2012. 17:27, Petar Bjelèiæ je napisao:

Volio bi biti galvanski odvojen. Ipak je podno grijanje prototip - samogradnja.

Reply to
Dario

???? Valjda ukljuèuje¹ pri 70-100V pri padu?

Podno grijanje BEZ regulacije????

Onda daj nafrkat trafo ili izradi smps. Neces jeftinije proc smps-om ako kreces od nule, jedino sto ces nesto naucit, ali i naravno spalit nesto komponenata.

Smps bi ti morao davat DC jer mu je frekva previsoka za induktivitet, a to povlaci skuplje diode.

Ako nisi radio na visim frekvencijama i sa jezgrama, imas vrlo malo sanse da to sklepas po necijoj shemi, jer one u principu nisu potpune u djelu koji se odnosi na jezgru i namotaje. To je rad sa naponom preko 300V, sve je na fazi, ne smijes dotaknut, ne smijes bilo cime mjerit, mozes spalit univerzalac ili osciloskop, prelazne pojave napona i struja lako spale izlazne tranzistore, elektoliti i blokovi se mogu razletit. Za takvu konstrukciju moras biti opremljen ko bravar i napredan elektronièar. Jezgra i tranzistori koji se nece razletit pri tim strujama su egzotika, ibe i datashetovi su jedno, a realnost drugo.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

A za¹to ne uzme¹ najobièniji trafo sa nekoliko izvoda na primaru? Pozdrav, Pikec!

Reply to
ipikec

Tocno.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Dana 20.12.2012. 20:10, vaso je napisao:

Pa nije mu svrha da grije, nego da noge ne zebu po ploèicama. Sad je spojen na trafo 12V i osjeti se da radi. Toènije topliji je dio gdje se grije od dijela bez grijanja, osjetno. To mu doðe cca 100W / 10 m2 premalo.

Reply to
Dario

Dana 20.12.2012. 20:48, ipikec je napisao:

Nemam ga i veliki je.

Reply to
Dario

Dana 20.12.2012. 20:48, ipikec je napisao:

Veliki i namam ga.

Reply to
Dario

Dana 20.12.2012. 20:27, Petar Bjelèiæ je napisao:

To sam i htio napraviti. Jedino ne znam ¹to sve izbaciti. Evo za poèetak dio od 17V bi stavio obièni trafo i ispravljaè jer mi je lak¹e. Na izlazu ostaju samo R23 i C16.

Kako sklepati onaj dio za ¹to slu¾i Tr3, P1 i D9?

Poèinjem 22.12. ako ga bude.:-)

Ako danyk-iju radi moj æe sigurno.

Reply to
Dario

Podijeli grijaèe u 2-3 skupine, i stavi 2-3 PC napajanja ( 12V)....

To mozes.

To je prekostrujna zastita. Mora biti namotana na feritu, moze i toroidnom, recimo onom prstenu za 3 kn u elmatisu.

I TR2 moze biti na takvom toroidu, tu je umjetnik isao galvanski odvojit pobudu od izlaznih tranzistora, sto je zakompliciralo prekostrujnu indikaciju, jer sada vise curent sense ne moze uzet sa otpornika stavljenim u emiter.

Ovako odokativno, izgleda da ce strujna zastita blokirat i vrlo slabe struje.

Pazi, 3 konda od 680 mikro 400v, diode, tranzistore i ferit, te kutiju, platit ces vise nego da narucis gotov trafo. Opasnost od pozara, nuzna dobra kutija, i jos uvijek opasnost postoji. I ta stvar nije trajna, crkavala bi barem jednom u godinu dvije.

Imam slicno profesionalno napajanje, 32V 60A, komponenata ima barem 1000, ferit od kilu, zavoji sa debelom zicom od fine licne izoliranom pamukom. Puno zastita, VDR-ovi svuda. Tranzistori sa ibea su crkli za tjedan dana, morao sam od proizvodjaca uzet tranzistore a iste oznake. Pri 30A koliko sam ga koristio, sve je hladno.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Dana 21.12.2012. 3:24, vaso je napisao:

Sad mi ka¾e¹. Moglo bi ali je isto veliko. Jedino prepraviti moglo bi poslu¾iti. Evo ima opet chieftec cft650 za rastavljanje, ali ima puno dijelova.

Reply to
Dario