Senzor amonijaka - pitanje

Trebao bi mi nekakav ne preskup (èitaj jeftin a da donekle valja) senzor za Amonijak, zanima me gdje bi se kod nas moglo pogledati takvo ne¹to. Ja sam za sad na¹ao samo

poslao upit i èekam odgovor.

BTW nemam pojma za koliko ppm-a mi treba raspon, radi se o uzgoju piliæa, dakle oni kenjaju i pi¹aju po podu i sa vremenom se stvara amonijak. Mislio sam slo¾iti nekakav sklop koji bi palio ventilatore za odsis kada jelte amonijak preðe nekakvu vrijednost neugode.

Na¹ao sam i ovo

Prema ovome ja mislim da meni treba ne¹to ¹to mjeri u rasponu 100 - 1000 ppm-a.

Reply to
- Zoki -

ppm-a.

Osim stvaranja amonijaka, piceki tro¹e kisik a stvaraju i CO2, prema tome, zar nije najbolje ostvariti neki konstantni dotok svje¾eg zraka?

Ja sam kupovao senzore za metan, propan - butan i CO iz RS-a (Primotronica). Nisu jeftini ali su kvalitetni - proizvodac je japanski Figaro. Znam da imaju raznih vrsta, ali nisam 100% siguran za amonijak.

Reply to
Hector

Inaèe nije za mene nego za bratiæa, prostorija ima nekoliko otvora tako da ima stalno prirodnu cirkulaciju zraka, ali izgleda da to nije dovoljno, na visini ispod pola metra i dalje se zna stvoriti prilièno zagu¹ljiva atmosfera. On je veæ slo¾io ventilatore i pali ih ruèno 2-3 puta na dan na kojih pola sata i ka¾e da je sad situacija puno bolja. Buduæi da je objekat udaljen od kuæe, on bi htio to automatizirati da se samo upali kada treba.

Reply to
- Zoki -

Vidio sam jednom automatiziran peradarnik koji ima instaliran sustav tvrtke "big dutchman" te je sve to rjeseno istim. Cak se pali alarm dok ponestane hrane pilicima. Probaj tu

, mozda ti oni mogu pomoci.

Reply to
BladeRunner

ppm-a.

Piceki æe ti prije krepati zbog nedostatka kisika nego od amonijaka! Pa zar ti nije jednostavnije staviti dva tajmera sa kojima æe¹ odraditi ukljuèeno-pauza i tako 24 sata. Pozdrav, Pikec!

Reply to
ipikec

Slazem se. Nema potrebe za senzorom. Bolje sprijeciti nego lijeèiti. Predlazem obican tajmer koji ce u nekim rodovitim intervalima paliti taj ventilator tipa svakih 1h 10min ili kak vec treba.

Ustedit ces lovu i dobit bolje uvjete za piceke. Potro¹nja struje ventilatora valja nije neki bauk

Reply to
Mad I.D.

tome,

ima stalno prirodnu cirkulaciju

stvoriti prilièno zagu¹ljiva atmosfera.

Onda treba bolje/èe¹æe èi¹æenje izmeta?

Jesi kad vidio koliko prosjeèno pile/koko¹ kenja, u prosjeku svakih pola sata, i sad zamisli njih 300 na okupu.

Reply to
- Zoki -

ppm-a.

Nisu jeftini ali su

nisam 100% siguran za amonijak.

Ja nemrem ni te naæi, sve ¹to sam na¹ao je ovo

- Zoki -

ppm-a.

Nisu jeftini ali su

nisam 100% siguran za amonijak.

Tu se ne spominje nista sto ima veze sa dusikom (NH3-amonijak)... kad si ukucao CO2 (ugljièni dioxid)...

Samo da te upozorim, neke stvari nemres detektirati jednostavnim/jeftinim senzorima vec spektroskopijom, a takvi uredjaji kostaju malo vise. Recimo ozon se detektira apsorpcijom UV zracenja na odredjenoj valnoj duljini (253,7nm narrow band spectroscopy) i takva spravica ti je od

10000$ navise...

no prouci malo...

zega

i najkonkretnije

zega

Ovog sam uspio naæi ali ne i distributera za Hr, a ne da mi se komplicirati sa narud¾bama izvana. Sve mi se èini da æe ventilatori iæi na obièni tajmer.

Reply to
- Zoki -

Pa slozi podesivi tajmer. Stavis mu defaultnu vrijednost od nekoliko sati, pa nek si poslije korigira na manje ili vise. Kad pogodi sta mu pase tajmer pamti zadnju vrijednost. Treba mu 3-4 dana da podesi na optimalni rad ali mora korigirati kad se dogadjaju vremenske promjene (isparavanja se povecavaju rastom temperature). Ili slozi da vozi po temperaturi ili kolicini CO2. Ima za kupiti senzore "kvalitete zraka" koji interpoliraju temperaturu i kolicinu CO2 a izlaz im je 0-10V

zlotvor