detekcija napona i aktivacija releja

imam tri strujna kruga (220V) i trebao bih sklop koji ce aktivirati
relej kada je bilo koji od ta tri kruga zatvoren (ima napon), da li
netko ima ideju kako to najjednostavnije napraviti :)

Re: detekcija napona i aktivacija releja
Sa jednim 230v ovakvim relejom
http://www.chipoteka.hr/artikl/3261/relej-220v-10-a-jqx-13-f
i 4 diode u ovom spoju
http://paramedia.my-php.net/download/detektor.jpg

ima li jeftinijeg rijesenja?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

ako to radi vjerujem da nema :)) sad bi poslao pivu samo ne znam kako :D

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Pero:
Jeftino je, ali nije trajno!
Naime, na elektrolitu ćeš imati 310V, što se releju NEĆE baš sviđati.
Znači, dodaj otpornik redno sa špulom....

Plan B: Tri releja, a kontakti spojeni paralelno?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

nisam napomenuo da mogu svi krugovi biti upaljeni odjednom, dakle tri
kombinacije, sva tri kruga upaljena, neki upaljeni neki ugaseni i treca
opcija da ni jedan ne radi

na ovoj shemi ukoliko sva tri budu upaljena da li ce to davati napon
preko 600V?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

? kojih 600V ti bi zbrajalo? to mu nisi napisal. Nece davati nikakvih
600V nigdje niti u jednoj točci u onoj njegovoj shemi niti u jednom
slučaju osim ako makneš antiparalenu diodu releju. tad bi mogao imati
kratkotrajne pikove i više od 600V kod isključenja releja.

Re: detekcija napona i aktivacija releja

dakle ona shema ce odradivati kako treba u sva tri slucaja?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Bez brige, radit ce ok, na releju ce biti 310v ali to nece naskodit releju.
Ako te bas smeta 310, mozes ga srusit otpornikom u seriji sa zavojnicom
releja.
Vrijednost otpora ovisi o otporu zavojnice releja, izmjeris taj otpor i
dodas mu
u seriju otpornik koji ima oko 42% te vrijednosti.
(razlika izmedju eff i vrsne vrijednosti sinusnog napona).
Dakle 230 ce biti na zavojnici releja a ostatak na otporniku.
Tada kond smijes malo i povecat ako cujes da relej bruji.

Re: detekcija napona i aktivacija releja

napravio sam simulaciju u multisimu i daje 94V na releju bez obzira
koliko je krugova ukljuceno i 0 kada su svi iskljuceni

Re: detekcija napona i aktivacija releja

zel si relejsa struje gladnom jezgrom, zemi neke manje ili stavi veci kond.

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Govoriš o AC špuli releja 220V, zar nije problem što nema više induktivnog otpora, tj. zar neće teći prejaka
struja kroz špulu kada ga spojiš na DC?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Nije to AC spula, za DC je.

Re: detekcija napona i aktivacija releja

A gdje ih ima za nabaviti, i pošto su?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Po ovome će na relej ići poluvalni napon, popunjen kondenzatorom - meni
se čini da na relej konstantno ide (pre)veliki napon.

Meni se čini sigurnije preko optocouplera nešto složiti, a
najjednostavnije mi se čini sa 4 releja...

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Tako je!

Zašto 4? Dosta su TRI!

Re: detekcija napona i aktivacija releja

Upravu si. Četvrti je samo onaj njegov iz originalnog posta (možda je
veći ili drugačiji - nije spomenuo svrhu).

Re: detekcija napona i aktivacija releja

kako bi isla shema sa relejima?

Re: detekcija napona i aktivacija releja

vidi na elektronika.binaries

Re: detekcija napona i aktivacija releja

hvala

Re: detekcija napona i aktivacija releja

releji ionako imaju preklopne kontakte pa zasto ih ne iskoristiti?
varijanta s dva releja za detekciju
http://zaslike.com/files/l194wvi1ibrydr306cwc.jpg

Site Timeline