Razlika u jačini struje

Ndavno sam ?uo da je struja u Americi ja?a, tj. opasnija od struje u hr. Po?to je napon lokalne struje 230 V uz 50 Hz frekvenciju a napon struje u Americi 120 V uz 60 Hz frekvenciju, jedino ?to mogu pretpostaviti jeste da je tome razlog vi?a frekvencija. Dali gre?im ili postoji druga?ije obja?njenje?

--

Windows 7 32bit
Ubuntu 10.04 32bit

Prijetelju moj, u totalnoj si zabludi! I ameri imaju elektri?na kuhala za vodu snage 2kW, samo kroz njihove grija?e te?e struja od 2000W/120V=16,66A. Kod nas je to 2000W/230V=8,7A.

Uostalom, ko ti je reko da je struja opasnija? Kroz tro?ilo iste snage te?e 2x ve?a struja zbog 2x manjeg napona. Jedino njima trebaju el. vodovi ve?eg popre?nog presjeka. Ve?e su ?anse da te ubije 230 nego 120V, a ovih 60Hz je po mom mi?ljenju mudro odabrano jer njihovi (energetski, a i ostali) transformatori ne moraju imati toliku povr?inu popre?nog presjeka jezgre kao na?i da bi prenijeli istu snagu. Odnosno treba im manje namotaja za 1 volt.

Reply to
Crna Kutija

Pa ako te spuca, gore je 220V od 110V. Pretpostavimo da je otpor tijela u oba slucaja isti, sa 220V ce struja kroz tijelo biti dvostruko veca. Struja ubija. Jednom me je spucalo 3500V ali izvor nije mogao dati veliku struju (mada je djelovao prilicno veliko) , pa je rezultat bio samo manja opeklina. S druge strane, za istu snagu ti je potrebno dvostruko vise struje pa je zato kod vecis potrosaca veca sansa da ce lose napravljen vod "izgoriti" kod sustava na 110V.

Reply to
Sinisa

60Hz je opasnija posto je to otprilike frekvencija na kojoj mozak komunicira sa srcem i lakse poremeti ritam.
Reply to
BladeRunner

Ako se ja ne varam gustoca struje je proporcionalna snazi jezgre, ako se radi o istom materijalu na njihovim trafoima mora biti deblja zica, ali je ide manje pa bas mi nesto i ne stima ova tvoja logika, ili sam mozda u zabludi ?

Reply to
Lex-Lutor

Razgovarao sam sa poznanikom i tijekom razgovora upitao me je ono ?to sam pitao u prvoj poruci. Moj odgovor je bio da je na?a struja opasnija zbog vi?eg napona, on je rekao da gre?im i da razmislim o tome a bili smo na razlazu, pa me je zanimalo.

W> Ndavno sam ?uo da je struja u Americi ja?a, tj. opasnija od struje u hr.

Reply to
Aleksandar_B

Zato im ve?ma?ine nemaju grija?e, ve? rade na toplu vodu i to do 50°C. Ako ho?e? europsku perilicu mora? provla?iti novi vod zbog 30A potro?nje. Zato amere zovu nacija u ?utim ga?ama.

Reply to
Briglja

Vjerojatno se radi o digitalnoj modulaciji na valu nosiocu 60Hz :-) lol ? Mo¾da je individualno do ljudi, npr neki imaju sporiji interni oscilator pa je za njih opasnija frekvencija od 50 Hz?

Reply to
zli_vuk

Sto se tice strujnog udara sigurno je manje opasna jer je napon nizi ali je iz istog razloga (nizeg napona pa time i vece struje za istu potrosnju) povecana opasnost od pregrijavanja/pozara. Inace Amerikanci imaju hrpetinu standardnih napona (a i tipova utikaca) pa tako postoji:

-110V / 220V (izmedju 2 faze 180stupnjeva)

-110V / 207V (izmedju 2 faze 120stupnjeva)--cesto u zgradama

-480V / 277V (izmedju 2 faze)--cesto u industriji i rasvjeti

-110V / 207V / 240V (trokut s uzemljenjem na sredini jednog namotaja?!) a vjerojatno ih ima i jos.

Ovo me zanima, kako i gdje si dosao do ovog podatka ? USA ima manje vise sve standardno po pitanju 110V/60 Hz i varijacija na tu temu, uostalom kao i vecina instalacija na brodovima, platformama i slicnim okruzenjima...

JUZNA Amerika ima cuda nevidjena od raznih kombinacija 2-faznog napajanja itd...

Reply to
LEX-LUTOR

Ista kolièina bakra, ali recimo 30% manje ¾eljeza? ©to ipak znaèi manje bakra na manjoj jezgri?

Ja sam èuo za prièu da te 110V zalijepi (stegne ti mi¹iæe i ne mo¾e¹ pustiti vod), dok te 230V drmne i odbaci. Meni vi¹e zvuèi kao neki mit.

Reply to
[.Night.]

Nakon svega, mislim da nam ne preostaje nista drugo nego da sve to skupa isprobamo u praksi. Ja imam jako trafo 220/110, trazim dobrovoljce :)) f

Reply to
filiplolicREMOVE

Postoji i split-phase sistem gdje se u kucu dovodi dvojni prikljucak -

120/240V. Visi napon se koristi za jaca trosila.

Zanimljivost je da je tamo gotovo nemoguce dobiti trofazni prikljucak u privatnu kucu/stan.

Reply to
Mladen

Megamusic je tocno napisao. Za industrijske/komercijalne primjene postoji i 277/480V distribucija. 277V je dosta cesto koristen za rasvjetu u komercijalnim zgradama/javnu rasvjetu. 480V za industrijsku opremu, motore, itd... U dijelovima Kanade se koristi jos visi napon -

347/600V. Progooglajte malo:)
Reply to
Mladen

Nikakva zabluda, upravo tak kak si rekel - ¾ice (tj. namotaja) istina ide manje - al je deblja, a snaga je snaga, dakle jezgra je ista.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Jezgra neke povr¹ine mo¾e kroz sebe prenijeti vi¹e snage na 60Hz nego na

50Hz. Zato ti svoj trafo smije¹ prikljuèiti na 60Hz, a Amer svoj ne smije na 50Hz jer ne mo¾e dobiti punu snagu.

Jesi li ikada vidio ovo: Imamo li N zavoja u svitku, inducirani napon æe iznositi: U(N)=4,44*N*freq*tok

Ako je B=1T -> za 50Hz ti treba 45/(povr¹ina jezgre u cm^2) namotaja po voltu.

-> za 60Hz ti treba 37,5/(povr¹ina jezgre u cm^2) namotaja po voltu.

Reply to
Crna Kutija

A da vidi¹ kako se tek brzo vrte elektromotori koji rade sa strujom na vi¹im frekvencijama :-)

Reply to
Hombre

Bio si na specijalizaciji u nekim 'ne-demokratskim' dr¾avama!? Mo¾da te Ameri aktiviraju za tra¾enje Bin Ladena!?..LOL

Dana: 22.3.2011 16:19, Aleksandar_B nalupao/la je ovo:

Mene je stepilo 220 puno puta, stepilo me i 110V malo manje puta i zakljuèak je da nije ni jedno ni drugo ugodno :). Gledajuæi fizikalno, manji napon æe potjerati manju struju kroz tijelo, ali opet, i 110 i 220 mogu potjerati struju koja izaziva smrt pa ti vidi.

Reply to
Pero