punjac accua, diode ??

punjac za auto : puni sa 1 do 1,5 V prevelikim naponom akumulator, Kako jednostavno rijesiti taj problem ?

Da li se moze jednostavno dodati jos 2 diode u seriju na ove dvije postojece ? Koliko se sijecam dioda stvara pad napona oko 1,5 V ? ili sam nesto krivo zabrijao :D ?

Reply to
CrAcK

"CrAcK"

:: Jedna silicijeva dioda æe stvoriti pad napona oko 0.7V, ovisno o struji koja kroz nju prolazi. Pad napona mo¾e biti i veæi kod veæih struja. Dvije Si diode spojene serijski æe teoretski sniziti napon pribli¾no za

1.5V, no trebaju biti dovoljno jake. Provjeri i izmjeri!
Reply to
ulix111

Kako zna¹ da je napon prevelik? Koliki je i kako si ga mjerio?

Zok

Reply to
-Zoki-

Inace punjac akumulatora mora imati malo veci napon od akumulatora kako bi ga mogao napuniti do kraja. Vecina punjaca ima napon od 13V do16V, i punjac u autu ima tu negdje oko

13-14V. Da punjac puni sa 12V teoretski bi mu trebalo skoro beskonacno dugo da napuni akumuletor do 12V, tj. nebi ga nikad napnio do 12V. Jedini problem koji se moze desit to je ako ga puni prevelikom strujom, nisam sigran ali nesmije biti veca od 30A, iako dok je akumulator potpuno prazan puni ga i sa vecom, ali se brzo mora spustit na ispod 30A. Ovo je opcenito, naravno da ce to varirati od akumulatora i punjaca, al ovo su ti okvirne vrjednosti.
Reply to
Spec

radi se o suhom akumulatoru za natjecanje na dBDragu, za kojeg imam podatke da se nesmije puniti iznad 15,5 V, struja punjenja je oko 16 A

mjereio sam prikljucenim na akumulator

Reply to
CrAcK

Pun akumulator kod punjenja treba imati ako se dobro sjeæam 14,8V. Na 15 - 15,5V poèinje kipiti tj. dolazi do o¹teæivanja. Bez optereæenja napon ispravnog akumulatora bi trebao biti oko 12,6V (2,1V po æeliji).

Zok

Reply to
-Zoki-

koja

Koliko 'jake'? Sumnjam da ima instrument kojim mo¾e mjeriti DC struje iznad

10A? Si-diode za barem 25-30A?

Btw: Ako je preveliki napon punjenja, a accu se ne grije previ¹e, mo¾da je odslu¾io svoje!!??

Reply to
Vaso

"Vaso"

:: Sve je moguæe ¹to ka¾e¹, odgovorio sam samo za diode, o punjaèu ni¹ta ne znamo, mo¾da ima ugraðen neki A-metar, o akumulatoru jako malo, èovjek ionako uvijek treba znati ¹to radi. Pozdrav!

Reply to
ulix111

. Ðizus , 16A!! , kakav to punjaè ima¹? Koliki je napon na akumulatoru kada je punjaè prikljuèen a koliki kada nije?

Zok

Reply to
-Zoki-

kad je prikljucen napon je oko 15,5 V - 16 V sto mi je malo previse .....

u praznom hodu je ... hm ... mislim oko 23 V, :S nisam siguran

begin 666 biggrin.gif M1TE&.#EA#P`/`*(``/___[V]O5G_R&.$_P```````````````"'Y! D```$` M+ `````/``\`0 A=``,(%$B@8,&!! 40``!@(4.'!!0&B!A1H46+! 96-%A0 M@$2-'D.*S#A1(3%$LN=-BPX4>$)Q'"K!CR($B3-3>6%,DSI\*'#%NZ[ @Q

1*$2)&UEV?#F1ID>;`0("`#L` ` end
Reply to
CrAcK

"CrAcK"

:: Radi se o klasiènom (transformator + ispravljaèki element + unutra¹nji otpor) malo jaèem punjaèu olovnih akumulatora stare konstrukcije, s kiselinom, otvorenim æelijama koji su bili dobri desetljeæima.

Pitanje kojiom se treba¹ pozabaviti nije malo ru¹enje napona za vrijeme punjenja, dakle: spominjane dvije diode neæe igrati neku ulogu. Starim aku. koje je punio tvoj punjaè, bila je va¾na samo STRUJA punjenja, a prema naponu na njemu moglo se vidjeti kada je pun, prateæi kroz vrijeme.

Na poèetku si spominjao neke "suhe akumulatore". Ne znam o èemu se radi, ali je vjerojatno akumulator u zatvorenom kuæi¹tu. Valjda gel aku. ili tako ne¹to. Takve akumulatore se puni odreðenom strujom, a NAPON punjenja im mora biti kontroliran, ne smije preæi odreðenu vrijednost jer æe se o¹tetiti!! Pozabavi se stabilizacijom napona punjaèa. Za prvu ruku pogledaj:

O tom ima ¹tiva i na na¹em jeziku, Google kljuène rijeèi su: olovni, gel, punjenje . Da ti ne preprièavam ¹to veæ ima napisano ;^) Mo¾e i rijeèi: automobilski, olovni, gel, punjenje.

Dakle - dalje s tim èudom - dok ne ustanovi¹ kakav aku ima¹ !! ©teta je ubiti dobar akumulator tek tako.

Reply to
ulix111