Premotavanje trafoja iz kompjuterskih napajanja

Imam doma dosta kompjuterskih napjanja (bilo AT, bilo ATX), pa samim time i dosta fertinih trafoja koje bih vrlo rado upotrijebio u druge svrhe.

Uspio sam rastaviti (tj. razljepiti) jezgru i sad je trafo rastavljen i spreman za prematanje. Ali, tu imam jedan problem - dok namotam trafo, kako ponovo spojiti dva djela jezgre?

Jedna mogucnost je da ih nekom selnom (plasticnom, ili spagom, drotom i slicno) stisnem zajedno. Ali, to mi se bas i ne svida pretjerano.

Druga je da ih opet zaljepim skupa. Ali, kojim ljepilom to uciniti?

Imate mozda jos koji prijedlog?

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

A kojim su ljepilom bili u originalu sljepljeni, ?? DA li te "to" ljepilo na ista podsjeca??

Probaj cijanofiks, superljepilo, ali ako lijpis s time ocekuj tesko ponovno rastavljanje.. Uzmi u obzir onaj pistolj koji grije plasticne patrone

Reply to
Dre

mislim da je u originalu "epoxi" (dvokomponentno uz grijanje da br¾e stisne)

mo¾da bi bilo dobro da je sloj ljepila ¹to tanji a da ipak dr¾i, a te plastiène patrone najbolje su za karton ljepit :)

Reply to
Chipps

: A kojim su ljepilom bili u originalu sljepljeni, ?? DA li te "to" : ljepilo na ista podsjeca??

Da znam kojim lijepilom je to orginal bilo zaljepljeno, ne bih to ovdje pitao. :)

: Probaj cijanofiks, superljepilo, ali ako lijpis s time ocekuj tesko : ponovno rastavljanje..

Hm, nekak mi se ona bas i ne svidaju, nek bih rade to onda plasticnom selnom stegnuo.

: Uzmi u obzir onaj pistolj koji grije plasticne patrone

S njim ne dolazi u obzir jer on ne bi nista drzao feritni matrijal.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Sjecam se da mi je jednom netko pokazao foru kako se razdvajaju spojevi lijepljeni nekim jakim ljepilima.... Stvar je u toma da spojene elemente stavis na ring od spareta i ukljucis da se ugrije (samim tim zagrije se i lijepljeni dio) nakon toga ljepilo gubi svoja svojstva i djelovi se mogu lako rastaviti. Naravno to se radi s onim materijalima koji mogu podnijeti odredjene temperature.... Dakle mislim da bi se feritne jezgre - ako ih zalijepis cianokolnim ljepilom - mogle poslije lako rastaviti i ponovno upotrijebiti za neki drugi trafo.

Reply to
Zok

: mislim da je u originalu "epoxi" (dvokomponentno uz grijanje da br¾e : stisne)

Hm, ima toga gdje za kupiti kod nas?

: mo¾da bi bilo dobro da je sloj ljepila ¹to tanji a da ipak dr¾i, a te : plastiène patrone najbolje su za karton ljepit :)

One ne dolaze u obzir, to je sigurno. :) A, ovo da bude sto tanje - to je obavezno takoder. :)

[...]

Na jako slican nacin sam i rastavljao postojece trafice. Stavio sam rol na peci na 250°C i trafo unutra. Buduci da sam to prvi put radio, vadio sam ga van sveke jedno 3 minute i prbao ga razdvojiti. Nakon cca 10etak min, to mi je i uspjelo. :) Ostecenja na tjelescu, ni na vodovima, ni na trakama nema nikakvih.

p.s. Naravno, prije nego sam ga stavio u rol, sinuo sam onu izolirku kojim je omotan sam ferit. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Ne bi znao. Prije par godina radio sam sa konektorima za optièke kabele i s time smo ih "punili" prije nego kroz njega gurne¹ optièku nit, a onda ide u peæicu na grijanje. Potra¾i firme koje se bave sa optièkim kabelima i konektorima. Sigurno se epoxi koristi i u drugim granama tehnike samo mi sada ne pada na pamet gdje...

Reply to
Chipps

Iako sam elektronicar dosta se bavim i automehanikom jer mi je posao vezan uz nju i ovo ljepilo me podsjeca na "tekuce metale". To je dupla sprica koju imaju u svkoj prodavaoni auto-materijala. probaj se sa trgovcima konzultirati o njihovim svojstvima.

Reply to
Drago

Ja trafo ubacim u kipuæu vodu. Bolje ti je nego s peæi da se ipak ne¹to ne rastali ili ti zasmrdi kuæu...

A poslije doda¹ malo rezanci i ima¹ finu ferit-juhu ;)

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ

koju

Moglo bi upaliti imam ja negdje jedan novi. Samo je to preskupo za tako ne¹to.

Kre¹o

Reply to
Kre¹o Bukviæ

Trebo si mi to ranije reci. Ja sam svoje na malo brutalniji nacin rastavljo. BTW. Kaj radish s tim traficima. Kolko ja znam oni ti izdrze do 200 W ili manje.

--
Pero(Klicov),makni SPAM za reply
kaciga glavu cuva , a sta cuva kacigu?!.?

Ima i onih vecih koji drze sigurno 600VA.

Reply to
Fire

Mislim da si zaboravio jedan vrlo vazan sastojak!!!! VEGETA - s Vegetom se bolje jede pa bila to i ferit juha:)))))))

Reply to
Zok

[...]

THX na trudu! Budem se malo raspitao okolo.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

[...]

Ici cu danas onda obici par auto-ducana, pa se malo raspitati. THX!

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

: Ja trafo ubacim u kipuæu vodu. Bolje ti je nego s peæi da se ipak : ne¹to ne rastali ili ti zasmrdi kuæu...

Toga se nisam sijetio. Dobar ideja.

Nije ni ovako zasmrdio, i sve je OK sa njim, al mislim da je ovako bolje.

BTW. danas sam rastavljao jedan drugi i za njega mi je trebalo 18min u pecnici na 250°C (pecnicu sam upalio dok sam trafo stavio unutra).

: A poslije doda¹ malo rezanci i ima¹ finu ferit-juhu ;)

:)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

: Trebo si mi to ranije reci. Ja sam svoje na malo brutalniji nacin : rastavljo. BTW. Kaj radish s tim traficima. Kolko ja znam oni ti : izdrze do 200 W ili manje.

Nisam ni ja to prije znao, sad sam isao probati da vidim dal bude uspjelo. :) Pa, ima puno stvari gdje trebam trafice do 200W - recimo stabilizator za LCD, PlayStation u autu, .... Ma, ima toga, samo mi sad nista ne pada na pamet.

BTW. ima i jacih trafoja, samo treba naci "dobro" napjanje. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to

Lukavac! Ja sam jednom stavio trafo na pec (ukljucio na maksimum) i zaboravio na njega. Miris koji se krenuo siriti nakon nekog vremena me podsjetio, no bilo je prekasno. Feritu nista ali se plastika totalno unistila i smrdila ko sam vrag.

Probat cu ovo s vodom.

Reply to
Svemirko

Dvokomponentni epoxi ima¹ u trgovinama s farbama, ili Bau-haus, Bau-Max, Merkur, èak i Pevec, na odjelima boja i lakova, a Donit ti to proizvodi i pakira u dvije spojene plastiène ¹price i cijena je cca 20kn. Stisne¹, DOBRO promje¹a¹ ¹tapiæem, nama¾e¹, spoji¹ i èeka¹...

Pozdrav, Ciki

Reply to
Ciki